Jump to content
Annons

Klagande klagomålstråden


Gäst

Recommended Posts

En liten idé jag kom på igår.. Varför inte starta en tråd där alla som vill kommentera andras sätt att ge tips kan göra det. Jag har nämligen märkt oftare och oftare att folk klagar på andra som skryter, är besserwissar, felstavare osv.. altså istället för att fylla frågotråden med långa diskussioner om hur man bör uttala sig osv så kan man göra det tex här. På så sätt så slipper den som ställer frågan bläddra igenom en massa hävdelser och "kanske" forumet blir effektivare. Alltså en tråd till att "flama" andra i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 957
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

En liten idé jag kom på igår.. Varför inte starta en tråd där alla som vill kommentera andras sätt att ge tips kan göra det. Jag har nämligen märkt oftare och oftare att folk klagar på andra som skryter, är besserwissar, felstavare osv.. altså istället för att fylla frågotråden med långa diskussioner om hur man bör uttala sig osv så kan man göra det tex här. På så sätt så slipper den som ställer frågan bläddra igenom en massa hävdelser och "kanske" forumet blir effektivare. Alltså en tråd till att "flama" andra i.

Blir inte det ganska otrevligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé faktiskt, vi spyr ur oss en stund och sedan kan vi vara trevliga för resten av tiden. Jag kan börja

Det stör mig när jag lägger tid på att tanka hem folks demo-alster och de sedan är spydiga då man svarar dem. Speciellt när de lägger upp fullständigt olyssningsbart material och sedan surar för att man påpekar det. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten idé jag kom på igår.. Varför inte starta en tråd där alla som vill kommentera andras sätt att ge tips kan göra det. Jag har nämligen märkt oftare och oftare att folk klagar på andra som skryter, är besserwissar, felstavare osv.. altså istället för att fylla frågotråden med långa diskussioner om hur man bör uttala sig osv så kan man göra det tex här. På så sätt så slipper den som ställer frågan bläddra igenom en massa hävdelser och "kanske" forumet blir effektivare. Alltså en tråd till att "flama" andra i.

Stavas Besserwisser i sin pluralform Besserwissar verkligen? Jag är ingen tysk men nog tycker vän av ordning att rätt ska vara rätt innan eventuellt helt felaktiga böjningar publiceras i publika forum.

Dessutom har du stavat alltså med ett l. Alltså stavas alltså med två!

Frågotråden? Är det fornssvenska eller? Det borde rätteligen heta FRÅGEtråden!

Har också tittat i ordlistan efter flama, hittade FLAMMA, BLEMMA och FLAMSA, men inget flama. Att använda situationstecken ursäktar inte att hitta på egna konstiga ord!

Beluboobi, det här var den bästa tråden på länge, äntligen en tråd där jag får besserwissa mig utan att någon tar illa upp. Har länge irriterad mig på den dåliga stavningsdisciplinen men här, bland idel vänner av samma uppfattning, känner jag att jag törs uttrycka mina sanna känslor. Återigen, Beloobi; ett varmt tack från din klagobroder, like, och jag hoppas jag törs drista mig till att säga - vän!.

/Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

... Har också tittat i ordlistan efter flama, hittade FLAMMA, BLEMMA och FLAMSA, men inget flama. Att använda situationstecken ursäktar inte att hitta på egna konstiga ord!

Det heter - för helvete - inte "situationstecken" utan "citationstecken".

Jag förstår mig inte på folk som hela tiden måste kommentera stavfel och liknande futtiliteter i tillvaron. Budskapet går ju fram ändå. Jag tror många besservissar missar massor i livet för att de går och hänger upp sig på småsaker och därigenom mister såväl helhet som budskap.

Såna typer brinner upp eftersom de fastnar med brandsläckaren i handen, skrikandes sina sista ord:

- DET STAVAS JU FÖR FAN BRANDSLÄCKARE, INTE BRANDSLÄKARE, aii..DET BLIR FEL, FEL, FEL aj EN LÄKARE....ouuuu.....ÄR ETT YRKE....iiiihhhh...det brinner i håret....BRANDSLÄKARE LÅTER SOM EN SOM LÄKER BRÄNDER....öörrrk...min tunga, den schväller av hettan....MÅSCHTE SHTAVA SHÄTT....*flämtaflämta*..hu gö man me den häj?.måschte läscha instjukschonen. *fräääääs* schatan mina ögon.....aarrrrhhhhhhhh...............................

Tage Danielsson salig i åminnelse sa:

- den som irriterar sig på saker som är små, ja, han är väl inte större än så!

Näe medborgare, höj er över tillvarons fjutt, vad vill ni de ska säga på er begravning?

* tystnad *

* tystnad *

* harkel....*

* tystnad*

- ehhrm, han va en jäkel på stavfel iallafall....!

* instämmande harkel *

* tystnad *

- Synd det där med branden....?

* mummel mummel...*

Dessutom kan ni ge er fan på att som ett ödets ironi kommer stenhuggaren att stava fel på gravstenen, så ni får ligga och vrida er i 116 år innan de bygger en motorväg där och maler ner den till makadamm.

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

... Har också tittat i ordlistan efter flama, hittade FLAMMA, BLEMMA och FLAMSA, men inget flama. Att använda situationstecken ursäktar inte att hitta på egna konstiga ord!

Det heter - för helvete - inte "situationstecken" utan "citationstecken".

Jag förstår mig inte på folk som hela tiden måste kommentera stavfel och liknande futtiliteter i tillvaron. Budskapet går ju fram ändå. Jag tror många besservissar missar massor i livet för att de går och hänger upp sig på småsaker och därigenom mister såväl helhet som budskap.

Såna typer brinner upp eftersom de fastnar med brandsläckaren i handen, skrikandes sina sista ord:

- DET STAVAS JU FÖR FAN BRANDSLÄCKARE, INTE BRANDSLÄKARE, aii..DET BLIR FEL, FEL, FEL aj EN LÄKARE....ouuuu.....ÄR ETT YRKE....iiiihhhh...det brinner i håret....BRANDSLÄKARE LÅTER SOM EN SOM LÄKER BRÄNDER....öörrrk...min tunga, den schväller av hettan....MÅSCHTE SHTAVA SHÄTT....*flämtaflämta*..hu gö man me den häj?.måschte läscha instjukschonen. *fräääääs* schatan mina ögon.....aarrrrhhhhhhhh...............................

Tage Danielsson salig i åminnelse sa:

- den som irriterar sig på saker som är små, ja, han är väl inte större än så!

Näe medborgare, höj er över tillvarons fjutt, vad vill ni de ska säga på er begravning?

* tystnad *

* tystnad *

* harkel....*

* tystnad*

- ehhrm, han va en jäkel på stavfel iallafall....!

* instämmande harkel *

* tystnad *

- Synd det där med branden....?

* mummel mummel...*

Dessutom kan ni ge er fan på att som ett ödets ironi kommer stenhuggaren att stava fel på gravstenen, så ni får ligga och vrida er i 116 år innan de bygger en motorväg där och maler ner den till makadamm.

/R

Visste inte att du var med Brandsta City Släckers.

Det förklarar förstås Thore Skogmantråden!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
... Har också tittat i ordlistan efter flama, hittade FLAMMA, BLEMMA och FLAMSA, men inget flama. Att använda situationstecken ursäktar inte att hitta på egna konstiga ord!

Det heter - för helvete - inte "situationstecken" utan "citationstecken".

Jag förstår mig inte på folk som hela tiden måste kommentera stavfel och liknande futtiliteter i tillvaron. Budskapet går ju fram ändå. Jag tror många besservissar missar massor i livet för att de går och hänger upp sig på småsaker och därigenom mister såväl helhet som budskap.

Såna typer brinner upp eftersom de fastnar med brandsläckaren i handen, skrikandes sina sista ord:

- DET STAVAS JU FÖR FAN BRANDSLÄCKARE, INTE BRANDSLÄKARE, aii..DET BLIR FEL, FEL, FEL aj EN LÄKARE....ouuuu.....ÄR ETT YRKE....iiiihhhh...det brinner i håret....BRANDSLÄKARE LÅTER SOM EN SOM LÄKER BRÄNDER....öörrrk...min tunga, den schväller av hettan....MÅSCHTE SHTAVA SHÄTT....*flämtaflämta*..hu gö man me den häj?.måschte läscha instjukschonen. *fräääääs* schatan mina ögon.....aarrrrhhhhhhhh...............................

Tage Danielsson salig i åminnelse sa:

- den som irriterar sig på saker som är små, ja, han är väl inte större än så!

Näe medborgare, höj er över tillvarons fjutt, vad vill ni de ska säga på er begravning?

* tystnad *

* tystnad *

* harkel....*

* tystnad*

- ehhrm, han va en jäkel på stavfel iallafall....!

* instämmande harkel *

* tystnad *

- Synd det där med branden....?

* mummel mummel...*

Dessutom kan ni ge er fan på att som ett ödets ironi kommer stenhuggaren att stava fel på gravstenen, så ni får ligga och vrida er i 116 år innan de bygger en motorväg där och maler ner den till makadamm.

/R

Roffe (med en en ring runt R), detta var det näst roligaste inlägget jag läst på detta forum. Detta var den mest ironiska bortförklaringen människan skådat. Detta skall jag minnas! 🙂🙂🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att avskärma det otrevliga.. inte sant?

Varför skall allt renodlas nuförtiden? Jobbar på ett företag där detta också börjar införas... Nu skall de som gör en viss uppgift sitta tillsammans ja till och med flyttas till olika byggnader. Vattensäkra skott skall det vara mellan de olika "layers" och kommunikationen får bara ske genom vissa bestämda interface. Denna renodling börjar införas på bred front i vårt samhälle som tex i husbyggandet, programmering, trafikplanering etc... skall vi verkligen ta det steget även här? 😉😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att avskärma det otrevliga.. inte sant?

Varför skall allt renodlas nuförtiden? Jobbar på ett företag där detta också börjar införas... Nu skall de som gör en viss uppgift sitta tillsammans ja till och med flyttas till olika byggnader. Vattensäkra skott skall det vara mellan de olika "layers" och kommunikationen får bara ske genom vissa bestämda interface. Denna renodling börjar införas på bred front i vårt samhälle som tex i husbyggandet, programmering, trafikplanering etc... skall vi verkligen ta det steget även här? 😉😛

Se så, ut ur Volvo-filen, du kör ju Fiat för tusan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att avskärma det otrevliga.. inte sant?

Varför skall allt renodlas nuförtiden? Jobbar på ett företag där detta också börjar införas... Nu skall de som gör en viss uppgift sitta tillsammans ja till och med flyttas till olika byggnader. Vattensäkra skott skall det vara mellan de olika "layers" och kommunikationen får bara ske genom vissa bestämda interface. Denna renodling börjar införas på bred front i vårt samhälle som tex i husbyggandet, programmering, trafikplanering etc... skall vi verkligen ta det steget även här? 😉😛

Se så, ut ur Volvo-filen, du kör ju Fiat för tusan!

he he riktigt så illa har det ju inte blivit... ännu, men man vet ju aldrig... 🙂

men det här med bussfiler, taxifiler och så har vi separata ringleder och dessa huvudleder... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

varför ska alla ha så himmla glada nyllen när mina serut så här 🙁🙁🙂😄😠🙁🙁

jo det har jag ju inte tänkt på... där har vi ju faktiskt ett problem 😛

det kanske borde vara lite mera 😠🙁😉 i svaren istället för alltid glada miner. när någon ger elak kritik bör han/hon väl också se elak ut annars blir det ju nästan hånfullt och ännu mera elakt, hm fast då kanske det är rätt att se glad ut då 😳😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var fruktansvärt vad illa ni skriver, ni stavar som krattor och kan inte ge några intelligenta tips på förbättringar. Ni är en hög hjärndöda kackerlackor allihopa (förlåt alla kackerlackor för att jag nämner som jämförelse till dessa lobotomerade myrägg (och förlåt alla myrägg för att ni blir nämnda i samma inlägg som de huvudlösa amöbor som skriver i denna tråd (förlåt alla amöbor..... äh skit i det, jag orkar inte mer, det här tar ju aldrig slut!))).
Link to comment
Dela på andra sajter

Man skall gnälla här inte be om ursäkt...

Typ så här ooooouiouiouiououiuoioyiouioiuouii dä' ä' synth om mig för alla bara kalgar för att jag faktist tycker att Jag är den ÄNDA som har något här att göra såalla är själviska mot bara miiiiiiiiig grkkthyyyyyuuuuueeueuueeoioeoieoioie osv

JAJA, ytterligare ett infantilt inlägg av ett urblåst hängbukssvin (förlåt alla hängbukssvin för att jag jämför er med en dreglande tandlös skorpionstjärt (osv)).

Link to comment
Dela på andra sajter

... Har också tittat i ordlistan efter flama, hittade FLAMMA, BLEMMA och FLAMSA, men inget flama. Att använda situationstecken ursäktar inte att hitta på egna konstiga ord!

Det heter - för helvete - inte "situationstecken" utan "citationstecken".

Jag förstår mig inte på folk som hela tiden måste kommentera stavfel och liknande futtiliteter i tillvaron. Budskapet går ju fram ändå. Jag tror många besservissar missar massor i livet för att de går och hänger upp sig på småsaker och därigenom mister såväl helhet som budskap.

Såna typer brinner upp eftersom de fastnar med brandsläckaren i handen, skrikandes sina sista ord:

- DET STAVAS JU FÖR FAN BRANDSLÄCKARE, INTE BRANDSLÄKARE, aii..DET BLIR FEL, FEL, FEL aj EN LÄKARE....ouuuu.....ÄR ETT YRKE....iiiihhhh...det brinner i håret....BRANDSLÄKARE LÅTER SOM EN SOM LÄKER BRÄNDER....öörrrk...min tunga, den schväller av hettan....MÅSCHTE SHTAVA SHÄTT....*flämtaflämta*..hu gö man me den häj?.måschte läscha instjukschonen. *fräääääs* schatan mina ögon.....aarrrrhhhhhhhh...............................

Tage Danielsson salig i åminnelse sa:

- den som irriterar sig på saker som är små, ja, han är väl inte större än så!

Näe medborgare, höj er över tillvarons fjutt, vad vill ni de ska säga på er begravning?

* tystnad *

* tystnad *

* harkel....*

* tystnad*

- ehhrm, han va en jäkel på stavfel iallafall....!

* instämmande harkel *

* tystnad *

- Synd det där med branden....?

* mummel mummel...*

Dessutom kan ni ge er fan på att som ett ödets ironi kommer stenhuggaren att stava fel på gravstenen, så ni får ligga och vrida er i 116 år innan de bygger en motorväg där och maler ner den till makadamm.

/R

Det är bara två m i makadam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vallhagen,1 July 2005, 00:03

Det är bara två m i makadam.

Herre min skapare, jag råkade vila långfingret en tiondels sekund för länge på M-tangenten, och genast är du där med pekpinnen och slår mina oskyldiga små fingrar 😳

Men ok, jag ska ta mitt ansvar. Ser du fotogendunken här? Se hur jag häller fotogen över min späda lilla pojkkropp! * gluck...gluck...gluck....gluck...*

Sådär! Ptruuupfsch...(fick i munnen, satan vad illa det smakar! 😄 )

- Hallå alla! Jag tänker bränna mig levande här på forumet i protest mot den förföljelse som Vallhagen utsätter mig för! Jag kommer att flejma mig själv!

- Hallå? Jag tänker bränna.....NÄ NÄ, stanna kvar i off-topic! Ge fan i demoforumet..Jag tänker bränna...*klick* Ditt svin, stanna kvar sa jag...Äh, stick å brinn då! Jag skiter väl i dig!

- Hallå? Är det någon annan kvar här? HALLÅ???? (eko: allååå låå ååå)

- Då skiter jag i det här, jag tänker inte alls bränna mig. Skyll er själva. Det hade kunnat bli världen barberque! Men nänä, sitt å klicka er fram i värdelösa trådar om vilket ljudkort som är bäst, och gör sura små inlägg om hur man söker, eller läser manualen eller whatsoever. Jag tänker sitta här och mysa med en öl jag, och ta en cigg....

* clipsch.....flooooofffwhoooommmm.....fräääääs.....knister.....*

- AOOOOOOOOOOOOOOO (vevar med armarna och springer runt)

Var är firefighters när dom som bäst behövs??? 😆

/ f.d R

Link to comment
Dela på andra sajter

Vallhagen,1 July 2005, 00:03
Det är bara två m i makadam.

Herre min skapare, jag råkade vila långfingret en tiondels sekund för länge på M-tangenten, och genast är du där med pekpinnen och slår mina oskyldiga små fingrar 😳

Men ok, jag ska ta mitt ansvar. Ser du fotogendunken här? Se hur jag häller fotogen över min späda lilla pojkkropp! * gluck...gluck...gluck....gluck...*

Sådär! Ptruuupfsch...(fick i munnen, satan vad illa det smakar! 😄 )

- Hallå alla! Jag tänker bränna mig levande här på forumet i protest mot den förföljelse som Vallhagen utsätter mig för! Jag kommer att flejma mig själv!

- Hallå? Jag tänker bränna.....NÄ NÄ, stanna kvar i off-topic! Ge fan i demoforumet..Jag tänker bränna...*klick* Ditt svin, stanna kvar sa jag...Äh, stick å brinn då! Jag skiter väl i dig!

- Hallå? Är det någon annan kvar här? HALLÅ???? (eko: allååå låå ååå)

- Då skiter jag i det här, jag tänker inte alls bränna mig. Skyll er själva. Det hade kunnat bli världen barberque! Men nänä, sitt å klicka er fram i värdelösa trådar om vilket ljudkort som är bäst, och gör sura små inlägg om hur man söker, eller läser manualen eller whatsoever. Jag tänker sitta här och mysa med en öl jag, och ta en cigg....

* clipsch.....flooooofffwhoooommmm.....fräääääs.....knister.....*

- AOOOOOOOOOOOOOOO (vevar med armarna och springer runt)

Var är firefighters när dom som bäst behövs??? 😆

/ f.d R

Satan, du låter arg på riktigt!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vallhagen,3 July 2005, 09:35]

Satan, du låter arg på riktigt!

/Bengan

hehe, använder inte meningar som "min späda lilla pojkkropp" när jag är arg och vill skrämmas... 😛

/R (återuppstånden redan första dagen)

Link to comment
Dela på andra sajter

😛🙁😄 Brännd roffe lucktar illa, så gå och bränn dig på någon playa eller någe i stället. Detta forum stinnker redan...... 😠

- Hallå alla, jag tänker bränna mig levande för den förföljelse som -K9- utsätter mig för här på forumet......

*suck*

Näe jag orkar inte...det är för tidigt, lägger mig på gräsmattan istället, och bränner mig, lååååååångsamt 😎

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Vallhagen,3 July 2005, 09:35]

Satan, du låter arg på riktigt!

/Bengan

hehe, använder inte meningar som "min späda lilla pojkkropp" när jag är arg och vill skrämmas... 😛

/R (återuppstånden redan första dagen)

utmärkt.

psst:

ett "r" i barbeque

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...