Jump to content
Annons

Cubase 7 ute


Signia

Recommended Posts

Annons

Mer än 10 år yngre än dig 😉 men man kanske kan va gubbig ändå. Får väl stå för det då. Kör t.o.m. med Windows classic temat i Win 7, fast moddat så det är ännu mer konturlöst och "osynligt".

Jag hänger kvar i XP... så då måste jag vara riktigt gammal. 😄☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte riktigt så det är tänkt, utan EDU-versioner får inte säljas vidare och en student får bara köpa ett exemplar av varje EDU-produkt.

Cubase EDU ligger på ungefär halva priset och det enda som skiljer är att det inte följer med någon tryckt manual i EDU-paketet. Det är värt lika mycket som Retail om man uppgraderar senare, så där skiljer det inget.

Blankett hittar du HÄR. 🙂 (uppdaterar antagligen länken under natten någon gång, eftersom jag är på gång att uppdatera webshoppen så att 7:an kommer in istället för 6.5 i och med att 6.5 inte kan beställas längre...)

HA! såg en bild på dig claes på holmerup sidan ! DU ÄR JU INTE ALLS GRÖN ! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

HA! såg en bild på dig claes på holmerup sidan ! DU ÄR JU INTE ALLS GRÖN ! 😄

😆

- inte arg heller - och något lasersvärd har jag inte, men ändå... 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte riktigt så det är tänkt, utan EDU-versioner får inte säljas vidare och en student får bara köpa ett exemplar av varje EDU-produkt.

Cubase EDU ligger på ungefär halva priset och det enda som skiljer är att det inte följer med någon tryckt manual i EDU-paketet. Det är värt lika mycket som Retail om man uppgraderar senare, så där skiljer det inget.

Blankett hittar du HÄR. 🙂 (uppdaterar antagligen länken under natten någon gång, eftersom jag är på gång att uppdatera webshoppen så att 7:an kommer in istället för 6.5 i och med att 6.5 inte kan beställas längre...)

Sådär - då är det upplagt så att det går att hitta formuläret under rätt produkt. 🙂

http://webshop.holmerup.biz/edu-for-studerande/steinberg-edu/

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer än 10 år yngre än dig 😉 men man kanske kan va gubbig ändå. Får väl stå för det då. Kör t.o.m. med Windows classic temat i Win 7, fast moddat så det är ännu mer konturlöst och "osynligt".

11 år yngre, alltså... 😄

Korrekt, gubbig blir man inte vid klivet över en viss åldersgräns. Gubbe är den som, exempelvis, finner besvär i att en programvara (eller GUI) utvecklas till att tillfredsställa andra användares behov än endast ens egna. Ungefär som att "det här funkar ju alldeles perfekt för mig, jag vill inte ha det på något annat vis". Eller för all del: att tycka att det färdiga resultatet – av ÅR av research och påkostade marknadsundersökningar, lika lång tid av utkast och revideringar, återkopplingar, check mod betatestare etc – skulle vara alldeles för ofunktionellt plottrigt och dramatiskt.

Nä, det köper vi inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo

Såg att det fanns grace uppdatering,är det någon som vet var man hittar datumet när man uppdaterade?

Har kollat i e-licenser men ser bara att jag har 6.5 versionen och har tryckt på maintenance men det händer inget.

Någon som har testat?

All customers who have activated Cubase 6/6.5 or Cubase Artist 6/6.5 (includes full retail version, educational version, updates and upgrades) on October 25, 2012, or later, are eligible to obtain a free Grace Period update to Cubase 7 or Cubase Artist 7.

 

http://www.steinberg.net/en/support/grace_period/cubase_7_grace_period_info.html

Please note: Cubase is activated as soon as you have entered your activation code within the eLicenser Control Center (eLCC). Please note that the date of activation is the determining factor — not the date of purchase or the registration date.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelt.. De har ju numera en inbyggd maximizer som de inte vet hur den fungerar 😄

Aha! Ja, de har ju använt gaten också.

Qcon och allt annat som kör Mackie Universal kommer garanterat funka som det alltid gjort.. tyckte mig läsa i en jämförelsetabell igår något om Eucon vilket kan bli trist för dem som kör Avid/Euphonix kontrollern.. om det inte bara är initiallt.

Jag är rätt sugen på att testa QCon Pro även om den är lite stor och klumpig. Skulle vilja ha något med motoriserade reglar och hörde att bara fadermodulen på Nuage skulle hamna på runt $12000 så den blir det inte. Horribelt. Hade hoppats på mycket mer humant pris.

Behringers lilla med 8 motoriserade kostar under 2000kr men räknar inte med att kvalisoften är topp. Hoppas att QCon med sina touch-reglar är något vassare trots allt.

Kanske borde (men kommer förmodligen inte) vänta och se hur recensionerna för Generic Remote och diverse DAW kontroller funkar i Cubase 7 generellt och i nya mixern innan jag beslutar mig för någon mer controller. Vi får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. Qcon kan man ju läsa denna medan man funderar: ☺️

http://www.espace-cu...e.php?page=qcon

Link to comment
Dela på andra sajter

HA! såg en bild på dig claes på holmerup sidan ! DU ÄR JU INTE ALLS GRÖN ! 😄

Haha.. dagens uppvaknande.. hoppas det inte blev en chock för dig.. Skulle dock inte vilja möta dig i en mörk gränd med tanke på hur du ser ut 😉

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den recensionen är väl en av anledningarna till att man kanske skulle våga chansa och testa. 🙂

Qcon pro är ju i princip en Mackie MCU till halva priset + att den nu också har 8 reglars expansioner.. "nackdelen" är ju att den kör mackies gamla gränssnitt och vad jag förstår så är den ju "as-is" med allt vad det innebär för nya funktioner som tillkommer medans Steinbergs grejer är exakt anpassade efter produkten.

Nuage verkar få parameterkontroll för pluggar integrerat i gränssnittet och om inte detta överförs till CMC'erna ska jag personligen åka ned till tyskland o daska mina 8 kontroller i huvudet på Stein Steinberg 😄 och man får väl innerligen hoppas att Novation ReMoten fortfarande kommer fungera.. det vore jättekonstigt om de ändrat koden så mycket att allt annat slutar fungera, men knasigare saker har de ju gjort förr när de tagit bort fina funktioner ( som de nu verkar stoppat tillbaka iofs).. men jag bara säger.

EDIT: Hittade lite färsk info hos Stein Steinberg:

Remote Control Editor supports Avid System 5 MC, Avid Artist Series, Mackie Control, Steinberg Houston, WK-Audio’s ID, Yamaha DM2000 and more right out of the box.

Vilket borde tyda på att QconPro också ska funka "right out of the box" när den använder Mackie Control

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo

Såg att det fanns grace uppdatering,är det någon som vet var man hittar datumet när man uppdaterade?

Har kollat i e-licenser men ser bara att jag har 6.5 versionen och har tryckt på maintenance men det händer inget.

Någon som har testat?

Jag tror att du ser det i ditt "my Steinberg" konto datumet för när licensen aktiverades på din dongle

om du köpt programmet online har du historiken att tillgå för pengarna brukar reserveras direkt, köpte du i butik borde ett kvitto vara det hetaste tipset och ungefär en fingervisning i datumet du registrerade mjukvaran..

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som fått klarhet i om det finns update från 5.0/5.5?

Det var lite klurigt att bena ut detta med de olika uppdateringarna eftersom de har ändrat en del, men nu har jag fått klarhet i det, så här kommer en liten sammanställning:

Boxed - alltså de som går att köpa i butik:

C7 retail

C7 EDU

C7 UD1 (uppdatering från C6.5)

C7 UD2 (uppdatering från C6)

C7 UD3 (uppdatering från C4/C5)

C7 UG4 (uppgradering från Elements 6, Essential 4/5, Sequel 2/3, SL1/2/3, SE3, SC2, LE4/5/6, AI4/5/6)

CA7 retail

CA7 EDU

CA7 UD2 (uppdatering från Artist6)

CA7 UG1 (uppgradering från Elements 6, Essential 4/5)

CA7 UG2 (uppgradering från Sequel 2/3, SE3, SC2, LE 4/5/6, AI 4/5/6)

Download som bara kan köpas från Steinbergs hemsida:

C7 UG1 (uppgradering från Artist 7)

C7 UG2 (uppgradering från Artist 6.5)

C7 UG3 (uppgradering från Artist 6, Studio 4/5)

CA7 UD1 (uppdatering från Artist 6.5)

CA7 UD2 (uppdatering från Artist 6)

CA7 UG1 (uppgradering från Elements 6/7, Essential 4/5)

EDIT:

Ändrade listan eftersom det kom en revidering från Steinberg, där de meddelar att uppdatering från C4/5 också kommer att finnas som boxed. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaffan! Fick hem ett Cubase 6.5 idag:) Kollade lite på hemsidan och hittade det här: http://www.steinberg.net/en/support/grace_period/cubase_7_grace_period_info.html

"All customers who have activated Cubase 6/6.5 or Cubase Artist 6/6.5 (includes full retail version, educational version, updates and upgrades) on October 25, 2012, or later, are eligible to obtain a free Grace Period update to Cubase 7 or Cubase Artist 7."

Men, efter det står det stå här:

"Start the eLicenser Control Center application, found under Start/Programs/ eLicenser on a Windows PC or in the Applications folder of Mac OS X. Click on the "Maintenance" button. Your license will then be replaced by a Cubase (Artist) 7 license and the Steinberg Grace Period site will be opened."

Jag kanske är lite misstänksam men det känns som om att man inte får en full version utan en bantad "Cubase (Artist) 7".

Isf tänker jag genast skicka tillbaka boxen!!

Nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaffan! Fick hem ett Cubase 6.5 idag:) Kollade lite på hemsidan och hittade det här: http://www.steinberg...eriod_info.html

"All customers who have activated Cubase 6/6.5 or Cubase Artist 6/6.5 (includes full retail version, educational version, updates and upgrades) on October 25, 2012, or later, are eligible to obtain a free Grace Period update to Cubase 7 or Cubase Artist 7."

Men, efter det står det stå här:

"Start the eLicenser Control Center application, found under Start/Programs/ eLicenser on a Windows PC or in the Applications folder of Mac OS X. Click on the "Maintenance" button. Your license will then be replaced by a Cubase (Artist) 7 license and the Steinberg Grace Period site will be opened."

Jag kanske är lite misstänksam men det känns som om att man inte får en full version utan en bantad "Cubase (Artist) 7".

Isf tänker jag genast skicka tillbaka boxen!!

Nån som vet?

Det de har skrivit är ju Artist inom parentes, dvs om du nu köpt en sådan version kommer den att uppgraderas och om det är vanliga Cubase kommer den att uppgraderas. Det är ju bara ett annat sätt att skriva Cubase/Cubase Artist 7.

Så tror jag att det är. Tror inte att du först köper Cubase 6.5 för runt 5000 sen får du bara Artistversionen av sjuan? Vad skulle du då behöva köpa för version för att få fulla Cubase 7?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade det här på my steinberg " och på usb stickan

Activated on: 05.04.2012, 00:09", är det det datumet som gäller?

Och när kan man börja aktivera den,är det från 5 dec?

"All customers who have activated Cubase 6/6.5 or Cubase Artist 6/6.5 (includes full retail version, educational version, updates and upgrades) on October 25, 2012, or later, are eligible to obtain a free Grace Period update to Cubase 7 or Cubase Artist 7."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade det här på my steinberg " och på usb stickan

Activated on: 05.04.2012, 00:09", är det det datumet som gäller?

Och när kan man börja aktivera den,är det från 5 dec?

"All customers who have activated Cubase 6/6.5 or Cubase Artist 6/6.5 (includes full retail version, educational version, updates and upgrades) on October 25, 2012, or later, are eligible to obtain a free Grace Period update to Cubase 7 or Cubase Artist 7."

Aktivera det så får du instruktioner. 🙂

På samma sida står följande:

How to get your Grace Period update?Cubase 6/6.5 or Cubase Artist 6/6.5 activation between Oct 25 and Dec 4, 2012

  1. Start the eLicenser Control Center application, found under Start/Programs/ eLicenser on a Windows PC or in the Applications folder of Mac OS X. Click on the "Maintenance" button. Your license will then be replaced by a Cubase (Artist) 7 license and the Steinberg Grace Period site will be opened.
  2. Enter your USB-eLicenser number and click "Check for Grace Period eligibility". Once your eligibility is confirmed, a download link will be displayed.
  3. Download the Cubase (Artist) 7 update and start installing.

Cubase 6/6.5 or Cubase Artist 6/6.5 activation on Dec 5, 2012, or later

  1. Start the eLicenser Control Center application, found under Start/Programs/ eLicenser on a Windows PC or in the Applications folder of Mac OS X. Enter your activation code for Cubase (Artist) 6/6.5. Your Cubase (Artist) 7 license will automatically be saved on your USB-eLicenser and the Steinberg Grace Period site will be opened.
  2. Enter your USB-eLicenser number and click "Check for Grace Period eligibility". Once your version eligibility is confirmed, a download link will be displayed.
  3. Download the Cubase (Artist) 7 version and start installing.

...men enligt uppgift kommer det alltså inte att gå att hämta förrän 5:e december.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det de har skrivit är ju Artist inom parentes, dvs om du nu köpt en sådan version kommer den att uppgraderas och om det är vanliga Cubase kommer den att uppgraderas. Det är ju bara ett annat sätt att skriva Cubase/Cubase Artist 7.

Så tror jag att det är. Tror inte att du först köper Cubase 6.5 för runt 5000 sen får du bara Artistversionen av sjuan? Vad skulle du då behöva köpa för version för att få fulla Cubase 7?

Jag hoppas att det är så som du säger för jag kan inte kontakta dom förrän jag reggat mitt Cubase (ny användare).

Tänkte att uppdateringen från 6.5 till 7 skulle "kosta" så att man bara fick en Artist för en Full version 🙂 Ingen koll på priser och så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att det är så som du säger för jag kan inte kontakta dom förrän jag reggat mitt Cubase (ny användare).

Tänkte att uppdateringen från 6.5 till 7 skulle "kosta" så att man bara fick en Artist för en Full version 🙂 Ingen koll på priser och så!

Nej - om du har köpt fullversionen, så kan du inte nedgradera till en lägre, utan det är självklart Cubase 7 du får som grace update - och inte Cubase Artist 7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer det någon Elements version av denna framöver tro?

Det gör det troligen, men Elements har alltid hittills kommit ett par månader senare än de två större, så det blir till att vänta i så fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...