Jump to content
Annons

Ken Kängström presenterar sig, igen efter några år...


Ken Kängström

Recommended Posts

Hej alla glada!

Jag vaknade vid kl 02:34 inatt, och var inte fan till att somna om.

Nu har jag slängt i mig några Norrlandsguld 3,5 för ensamhetens mysighet.

Jag tänkte berätta lite om mig igen efter några års passivitet, och med detta ge mig själv en spark i arslet för att skriva lite mer här på forumet,

Jag heter Ken, med tidigare alias som Addic59 här på forumet.

Jag pysslar som de flesta av er med musik på nästan daglig basis. Mina fokuspunkter inom det stora området "musik" varierar dagligen, men för stunder så jobbar jag mycket i min hemmastudio.

Just nu spelar jag gitarr och skriver musik i bandet Zion of Awakening som jag hoppade på bara för några månader sedan, och vi har en hel del på gång redan nu i form av musikmaterial och livespelningar på diverse festivaler och andra platser runt om Sverige, vilket är något som jag ser fram emot och har längtat efter som bara fan efter många år insyltad i hemmastudion.

Bortom bandspeleri så har jag jobbat en hel del med bandet Sabaton, där jag tillsammans med Joakim Brodén (Brojd här på forumet) bland annat har skrivit ett par låtar till nya albumet Carolus Rex, däribland albumtiteln Carolus Rex och Killing Ground som på svenska heter Ett Slag Färgat Rött.

Plattan sålde guld för inte så länge sedan, och jag är mer än överlycklig för att få vara en del av en sådan resa. Grymt kul!

Inom livefronten har jag rattat lite ljud åt många mindre kända och en del mer kända band i krokarna som t.ex. Evergrey, Bullet, Tunderbolt m.fl... Men det är en historia som jag har lagt på hyllan nu iom att jag finner hemmastudiobiten mycket mindre stressfull. =)

Skrev en gång (2004 om jag inte minns fel) en liten läsarartikel till denna trevliga tidning ang. uppmickning av distad elgitarr och mix som jag antagligen hade skrivit lite annorlunda om i dagens läge 😉 , men det stämplade nog in mitt framtidsval att jobba med musik.

For iväg en sväng till Göteborg och jobbade med John Ballard och Erik Törnblom en kort sväng innan jag träffade min nuvarande och underbara Olga, som jag tillsammans med min labrador Sheila, och schäfer Tanika lever gott i vardagen.

Är bekant med många här på forumet såsom Claes, som jag har köpt min studiobas (inte bas ala basgitarr... snarare studiofundament) av, samt Cruncher som jag håller frekvent kontakt med utanför forumet.

Nu är jag sugen på att träffa fler grymma människor att knyta band med, så släng iväg ett PM om ni undrar över något eller har funderingar på att hitta på något kreativt. =)

Hade kanoners, önskar Ken

Redigerat av Ken Kängström
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Claes jag försöker få fatt på dej i mobilen... du svarar sällan, har du något nytt nr? 🙂

Nu ska vi kanske inte stjäla Kens tråd, men ändå... 😉

Om du ringer under veckan, så är det ofta som jag sitter upptagen i samtal eftersom jag jobbar med teknisk support, så det är nog därför jag inte har kunnat svara i min egen mobil då... Skicka ett mail eller prata in ett meddelande på mobilsvaret, så hör jag av mig när jag hinner istället. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk vad tiden går fort. Har läst din tråd om SSL Nucleus några gånger under året, så jag har inte märkt att du varit passiv ett tag, men välkommen tillbaka Kim 🙂

Så mycket nytt folk här nu, så jag kanske skulle presentera mig igen jag också 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...