Jump to content
Annons

EZ Drums. Hur fan drar man looparna in i programmet?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Annons

Härligt Nilsson! Välkommen in i DAW-ens värld. Once your in, you cant get out. 😎 [...]

What he said! 😄

Fan, det här är ju stort; Nilsson går över till den digitala sidan!!! 😮DAW-chock i Ljusne, liksom 😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Starta garageband och öppna pluggen så dyker den rutan upp med ID numret.

Jag kommer skicka dig ett mobilnummer Nillsson så hjälper jag dig direkt..

+100

Lundin är fan i mig hjälte alla dagar i veckan 😮🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT, men,,,

Jag vill gratulera dig Nilsson till att du har kommit upp i 10 000 gränsen. Respekt.

Oj har jag det! Då blev det som en riktig j-a present att Lundin hjälpte mig att få igång shuffeldunket från 40-tals Levin-trummorna med kalvskinn. Det svänger grymt här nu i lurarna. Han ordnade en fjärrstyrning så han tog över min dator, sen höll han på som f-n med det här, krångligt tom för honom. Meckigast tror jag var att få de installerade EZ Drumsen in i Garageband. Det där hade varken jag eller nån jag känner klarat av. Kodnycklarna till cd-skivorna var ett aber, det går fan inte att se om vissa bokstäver ska vara ett V eller U, bägge ser ut ungf som en trubbigt vässad IKEA blyertspenna, jag fick fota av koden och smsa till Lundin. Det var bara ett av alla krångel. Macen var dessutom låst på nåt vis så den vägrade ta emot nånting alls, men allt det där räknade han ut. Jag satt o drack kaffe o tittade på skärmen hur han grejade i hundra menyer.

Nu sitter jag o lyssnar på olika fills här o höjer o sänker nivåerna på alla mickar, det är så jävla grymt. Att förstå trumprogrammet kommer jag nog att klara med tiden.

Rörd o tårögd är jag nu, helt knäckt på ett positivt vis. Nu är jag i alla fall på insidan av grinden till det höga staket jag stått jag stått på utsidan av jämt. 🥰

Tackar alla för pepp att våga skaffa det här också....

post-8284-0-13599700-1362055856_thumb.jpg

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.. som en liten unge i alldeles för stor leksaksaffär.. Jag hade väntat mig att det skulle ta mycket längre tid att få ihop det här men du hade ju redan registrerat konto och t.o.m registrerat produkten.. Väntade mig nästan någon som lagt hjärnan på hyllan och svarade "Va?!" på alla frågor.

Välkommen till den nya världen

p.s Ändra din signatur till Digital-55 oxå

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va kul att höra nilsson att du har skaffat ez drummer. Nu vill jag att du spelar in nåt i garageband och postar så man får höra hur det låter. Keep rocking.

Jag kommer att göra enbart trummorna i Garageband. Resten gör jag som jag är van...

Det känns helt skitenkelt lätta att jamma på gitarren i alla fall till de här kompen. Nu ska jag åka t Gävle o hämta HD600 hörlurarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till den digitala världen, Nilsson! (I och för sig hade du ju en digitalporta, hehe)

Många tummar upp för Lundin också, som hjälpte Nilsson över "to the dark side." 😄

(Teamviewer?)

Edit: stavning

Redigerat av BluesBoy
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till den digitala världen, Nilsson! (I och för sig hade du ju en digitalporta, hehe)

Många tummar upp för Lundin också, som hjälpte Nilsson över "to the darks side." 😄

(Teamviewer?)

Jess! Teamviewer är ett grymt verktyg och med Snabb-installationen för motparten slipper man det krångliga.. Det bästa är att det är plattforms oberoende

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går det noll igen... Först hade jag fem "drag and drop-sjok" på en linje som Lundin hjälpte mig att dra dit, det trummade runt på loop om jag klickade på play i Garageband. Sen lyssnade jag på olika trumkomp och fills i EZ Drums. Sen skulle jag lägga till fler trumgrejer från EZ Drums till låten me drag and drop lika som vi gjorde på dan. Men det gick inte alls. Försökte i minst en timme. Sen härjade med allt jag såg, enda resultatet blev att EZ Drums försvann helt. Stön. Var kan jag hitta EZ Drums igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, det kommer aldrig att ske så länge jag har riktiga trummor att spela på.

Va? - 55

Alright, hehe.

Ifall du inte känner till, så finns det ett mellanting faktiskt. Det är att fästa kontakt-mikrofoner på trummorna. När trummisen slår an en trumma, så fångar mikrofonen upp slaget och även hur starkt det är. Mikrofonen skickar sen signalen så att signalen kan användas för att trigga ett trumljud - i t.ex. EZdrummer. Mängder av dansbandstrummisar, men även vissa heavy metal trummisar kör med sånt.

Det är vanliga mikrofoner, men ljudet låter illa. Ljudet är bara avsett för att trigga ett dator-baserat trumljud.

En av dom mest omtyckta modellerna är DDrum triggmikrofoner. Det är dock en fördel om man dämpar upp trummorna rejält när man använder dom. Cymbaler tar dom dock inte upp. Ifall du inte kände till så .. ja .. 🙂

p15278b-5f1e1fa9d6921d20fa794f84f13570e3.jpg

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Alright, hehe.

Ifall du inte känner till, så finns det ett mellanting faktiskt. Det är att fästa kontakt-mikrofoner på trummorna. När trummisen slår an en trumma, så fångar mikrofonen upp slaget och även hur starkt det är. Mikrofonen skickar sen signalen så att signalen kan användas för att trigga ett trumljud - i t.ex. EZdrummer. Mängder av dansbandstrummisar, men även vissa heavy metal trummisar kör med sånt.

Det är vanliga mikrofoner, men ljudet låter illa. Ljudet är bara avsett för att trigga ett dator-baserat trumljud.

En av dom mest omtyckta modellerna är DDrum triggmikrofoner. Det är dock en fördel om man dämpar upp trummorna rejält när man använder dom. Ifall du inte kände till så .. ja .. 🙂

p15278b-5f1e1fa9d6921d20fa794f84f13570e3.jpg

Triggade trummor har väl funnits i 30 år eller nåt? Alla dansband hade ju ddrumstriggare ett tag, inget nytt med det. Säkert mkt enklare än Garageband o EZ Drums. Drag and drop funkar inte längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...