Jump to content
Annons

Självspelande piano


martyyyyy

Recommended Posts

Hej,

ber om ursäkt i förväg om det var onödigt att skapa en tråd för detta men var osäker på vart jag skulle "posta"!

Jag undrar om det finns någon bra piano VST plug till Cubase där man tex kan trycka ner en ton (tex E) och sedan spelar pluggen en "slinga" i E då.

Hörde en kille på jobbet prata om något sådant, och det underlättar ju för en som inte kan spela piano särskilt bra 🙂

Tack,

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag såg en video om de på youtube för några månader sen, är dock inte säker på hur seriöst de är då han i stort sett bara lägger upp troll videos.

Är dock osäker på om de va en vst lr va de va för nått och den va iof till Albeton. Men finns juh DL link i description så de e juh bara o prova ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
pme (oregistrerad)

Är inte Toontracks EZkeys nåt liknande?

Nästan i alla fall. De har massa färdiga ackordsföljder i lite olika stilar. Man plockar in bitar som man sedan kan editera lite. Tex byta ackord eller färgning. Den kan också ta in midi och analysera. Men det är helt idiotiskt för man kan inte editera ackordföljden oberoende av spelmönstret eller tvärtom.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...