Jump to content
Annons

Ljudkort som lirar smärtfritt via USB 3.0?


Dr Arthur Krause

Recommended Posts

Ska snart uppdatera hårdvara i min studio. Dock har min nya dator endast USB 3.0 så jag undrar därför om det finns flerkanaliga ljudkort som lirar väl med USB 3? Har läst en massa om detta på andra platser och forum men det tycks vara svårt att hitta bra info om detta på tillverkarnas hemsidor.

 

Samt hur lirar externa USB 3.0 hårddiskar som inspelningsdiskar?

 

Funderar på att införskaffa Steinbergs UR824.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

USB3 är bakåtkompatibelt, så alla USB2-ljudkort ska funka.

Jag skulle däremot främst rekommendera att köra med intern SATA-disk för audio och ljudbibliotek...

Link to comment
Dela på andra sajter

Praktiska erfarenheter mottages tacksamt då många tycks ha problem med just detta.

Sorry - har inte kollat på det, utan tyckte att det var självklart eftersom det har sagts hela tiden att det ska vara bakåtkompatibelt... 🙁

När jag sökte lite så hittade jag att det verkar handla om en Intel-driver, som ska avinstalleras för att allt ska funka, så det handlar om ett chipset-problem som kommer att fixas med ny drivrutin, när Intel får loss tummarna.

Uninstall the eXtensible host controller driver in your control panel restart windows and it should work. You are having only USB 2.0 speed then but no disconnects.

Dont mess with the device manager in this case or you may need to reinstall....everything.

Btw the Intel USB drivers are known causing alot of problems such as bsods, disconnects, panic modes and more with the new Ivy Bridge platform.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...