Jump to content
Annons

Guitar Nilsson & The Flying Saucers "Segla bort". ljudsågning önskas...


Guitar Nilsson

Recommended Posts

http://soundcloud.com/user7908154/h-nilsson-the-flying-saucers

Har inte fått på nån orgel/keys på den här än. Funderar om den funkar bra utan? Med en orgel med i ljudbilden får jag ta ner de brötiga gitarrerna, o det vete 17 om jag vill. Kanske vore det snyggt om en orgel spelade ungf samma grej som munspelet. Munspelet har jag föresten spelat in "akustiskt" sen reampat det genom Hot Rod-combon för att dista det.

Vilka åsikter som helst vore trevligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förvisso bara en arbetsmix (som du döpt den till), men jag tycker att munspelet känns lite malplacerat. Passar inte riktigt in så som ljudbilden låter nu.

För grötiga gitarrer för min del, men jag vet att du tycker om det och på något sätt passar det väl låten/stilen.

Helt ok låt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentarer. Nu är det fyra brötiga elgitarrer, två aningen mindre brötiga samt två stereo ak gitarrer i mixen. Det kanske vore snyggare med bara två, eller som jag ofta brukar göra, bara en elgitarr? Det kanske skulle ge mer luft, och ge plats åt en orgel?

Diskuterade orgel med Rune Bertilsson igår, han trodde på det, orgeln får spela ungefär lika som munspelet en oktav ner. Sen kan man fetta på orgeln mot slutet när munspelsslingan mal på många ggr.

Jag har även tanken att lägga ett elpianoljud med ett hamrande komp liknande det gitarrena gör, och låta orgeln mest spela munspelsslingan.

På nåt vis är jag emot dubbade elgitarrer. Munspelet finns kvar i odistat skick, det kanske låter bättre, speciellt ihop med orgel. Som det var nu blev de akustiska munspelstonerna alldeles för snälla för att passa in. Samtidigt blev inte reamp-disten alls den samma som när jag blåser i en Beta58 och direkt igenom gitarrstärkaren, det blir mkt råare...

Låten är nog den jag fått bäst gensvar på av de jag håller på med så det är värt att jobba extra mycket på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...