Jump to content
Annons

SebastianBlack

Recommended Posts

Hej!

Jag skaffade nyss en trumplatta med sex st pads.

Jag har inga problem att få in ljudet i Cubase till ett audiospår men däremot när jag kopplar ( såhär tror jag att det ska vara)

från midi-ut på plattan till midi-in på ljudkortet och sen kanske väljer ezdrummer som out så får jag bara en pad att funka?

Jag får aldrig ut det ljudet som är valt på plattan till midi utan jag måste välja någon trumtjosan i cubase för att ens få något ljud alls från den paden som funkar.

Cubase ger dock midi-utslag på alla pads.

Vad jag förstår så borde man kunde mappa varje pad till motsvarande "key" eller?

Sen kanske det blir något knas eftersom jag inte har någon vanlig midi-kabel utan den jag har är från någon gammal synth

Roland Edirol-u1m tror jag den heter, och den har ju nån modul på mitten?

Känner mig helt vilse.. tips?

Utrustning:

Ljudkort M-Audio Fasttrack C600

Trumpad Sixta DrumPad DP-1000

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör trumpad till ezdrummer men i logic och har aldrig haft det problemet. Du kanske måste ställa in multi-stereo output i ez och "assigna" kanalerna i EZmixern och skapa auxar för att ljudet ska komma in på rätt pad. Defaault tror jag är att alla ljud har samma kanal.

Redigerat av klasho
Link to comment
Dela på andra sajter

Grund/standard-versionen. Vet inte riktigt hur Cubase funkar men det ska väll finnas en ruta på "in" där det står EZdrummer och klickar man på den så kommer det upp trumsetet med en ruta nere till vänster som säger "open mixer"

Link to comment
Dela på andra sajter

En så'n här har du således? :

http://images.thomann.de/pics/prod/242769_manual.pdf

Jag har själv en gammal Alesis Performance pad som jag använde sporadiskt tidigare ihop med EZ och AD.

Där satte jag upp en preset på modulen och kopplade ihop rätt midi note number med den artikulation i mjukvaran jag ville ha.

Tror inte att det skulle vara annorlunda i ditt fall, utan du ska kunna göra det på den också. EZ har inte så många editeringsmöjligheter

vad jag minns, så det där med multi-out etc är inte relevant på det sättet. Ditt ljudkort och midiinterface är det heller inget fel på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, precis en sådan 😉

Ja det är nog där jag har fastnat, alltså hur jag gör kopplingen i cubase?

Antar att det är det schemat som finns i manualen som är relevant,

1-6 Drumpad Channel 10

Note 60-65

Redigerat av SebastianBlack
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...