Jump to content
Annons

Lexicon MPX-200


Neosus

Recommended Posts

Sitter och leker med min MPX-200 nu och jag undrar:

Visst kan man synca tempot på delay i Lexicon burken mot sequensern i datorn, via midi?

Om det går, är det bara att stoppa in midikabeln och köra eller måste man göra en massa inställningar i Lexicon burken först?

🙂

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Äré nån här som har en Lexicon MPX-200?

Jag förstår inte riktigt det här med hur man midikopplar skiten så att man får syncat tempot (på delayen) mot sequensern.

Jag är glad om jag får tips.

😳

Edit: Sitter och tokläser manualen men jag får det inte att gå ihop i mitt huvud... 😏

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

torte (oregistrerad)
Jag förstår inte riktigt det här med hur man midikopplar skiten

min sålde jag fort. Anlädningen?.......du sa det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Äre nån som vill köpa en Lexicon MPX200?

😎

..byta mot ett MIDI-sync? 😆

Lexicon är inte kända för sitt användarvänliga gränssnitt... Jag kör med en MPX 1:a och det är jäkligt meckigt att få syncen att funka.... den har en Global funktion för alla "patcher" som går att ställa Internal eller External... ställer man den till external måste man ÄVEN ställa in vad syncklockan är för något i VARJE PATCH...och sedan spara den som en "user-patch" i minnesbankerna 200 och uppåt 😆 .... som tur är är det bara en knapptryckning i från vid varje tillfälle...men ändå...väldigt irriterande upplägg....

Har du någon manual för MPX-200:an? ( i *.PDF)

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Min MPX-100 funkar fint att synka via MIDI, bara till att koppla in midi och köra. Beror ju på host-applikationen. Men jag sätter bara upp att Cubase ska skicka ut MIDI clock på den midi ut som är kopplad till MPX-100'an och sen så funkar det. Borde vara lika enkelt på en MPX-200. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tjena!

Jo burken har jag kvar. Visst borde det gå att synca med MPX-200 oxå. Det står juh i manualen att det går men HUR man gör det vet jag inte... 😆

Ska spana sedan. 😆

Tackar för eran hjälp.

😎

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...