Jump to content
Annons

Problem med sångmicken.. ska det inte låta högre?


abracaebaber

Recommended Posts

Jag är försöker spela in sång på en låt men det verkar som det inte kommer in tillräckligt med ljud i micken.

Jag har bara testat att prata i micken men det låter väldigt lite. Jag har skruvat upp allt på max när jag ska spela in (alltså mickens volymkanal på ljudkortet och inputen i logic) Jag antar att man ska kunna spela in i sångmick så bara en viskning kan höras eller beror det på att att man måste "sjunga" för att det ska bli någorlunda högt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är försöker spela in sång på en låt men det verkar som det inte kommer in tillräckligt med ljud i micken.

Jag har bara testat att prata i micken men det låter väldigt lite. Jag har skruvat upp allt på max när jag ska spela in (alltså mickens volymkanal på ljudkortet och inputen i logic) Jag antar att man ska kunna spela in i sångmick så bara en viskning kan höras eller beror det på att att man måste "sjunga" för att det ska bli någorlunda högt?

om du har en kondensator, se till att du har phantommatning till den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ange gärna lite info.

Vilken mikrofon och vilket ljudkort? Är det en dynamisk mikrofon eller kondensatormikrofon? Om det sistnämnda, finns fantommatning i ljudkortets mikförstärkare? Rätt ljudkort och ingång valt i Logics inställningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är en kardioidmick; Har du vänt rätt sida mot dig? Det är bland de vanligaste felen, så om det är så, så är du långt ifrån ensam... 😉

Ingen pad aktiverad på mick eller ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...