Jump to content
Annons

MKT HJÄLP! Windows 8 tog just bort alla program?


Frekvens

Recommended Posts

Startade precis datorn, fick upp windows, allt såg ut som igår ikväll... Kom på att jag skulle fixa en grej med fläktarna i BIOS, så jag startar om. Då boot-up är sjukligt snabbt så hann jag inte trycka F11 lr DEL, så jag startar om den manuellt igen, går in i bios, sänker ner fläkthastighet och startar om. Boom. Windows 8 säger att nåt har hänt och att återställning måste ske... låter ju bra, jag var ju dum som tröck på restart när den bootade upp. Men väl inne i Windows så finns inget av det jag spenderat halva helgen åt att installera kvar :-( Cubase, pluggar etc etc. Mappar finns kvar, vissa pluggar, men vafan :-O. Nu kan jag inte trycka enter när jag skriver heller! Men, ska aldrig trycka på resetknappen igen! Vad ska jag göra?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Aja, ominstallation av Windows gjorde jag. Bara för att vara säker på att installation av Cubase och dylikt skulle gå så smidigt som möjligt.

Kan vara bra att läsa om återställningsalternativen innan man bara trycker vidare, vilket är väldigt lätt hänt. Trodde det rörde sig om någon felsökningsprocess helt enkelt.

Men aja, man lär så länge man lever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inget unikt åttan.

Skapa en egen restorepoint efter att du är klar med all programinstallation. Återställningsfunktionen kan vara bra att ha ibland..

Ja det blir det första jag gör när jag startar datorn senare. Innan en cubase 7 upgrad. ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...