Jump to content
Annons

Analogliknande studio


Nikk Dust

Recommended Posts

Hej alla!

Spelar nu in med en tascam dp-24, men jag tror jag vill ta det ett steg till.

Vad behöver jag för att skapa en analogliknande studio? Allstå mixer, inspelningsmedia.

Finns det digitala lösningar som liknar ett analogt arbetssätt? Vilka, Några rekomendationer?

Krav, att jag slipper sitta vid datorn å mixa, gör inget om det finns lösningar som man använder

datorn som in/ut. Men som sagt så vill jag känna mixern eller vad det nu e, under fingrarna---

MVH/Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SSLNucleus verkar cool, dyr som katten men cool! 🙂

http://www.soundonso...ssl-nucleus.htm

Joo Nucleus är i ärlighetens namn fortfarande för dyr...

annars finns ju Behringer X32 http://www.behringer...oducts/X32.aspx som påminner väldigt mycket om nucleus.

om jag ska vara ärlig tror jag X32 är den produkten han söker den är mer fullspäckad, kanske inte lika bra pre amps converters (använder midas converters) som nucleus, men tror ändå det kan tillfredställa många

b_behringer_x32.jpg.

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Du den verkar grym, funkar det med usb på en sån eller e firewire nödvändigt. Man kanske kan instalera ett firewire? Kan man det?

MVH/Niklas

Ska funka med både usb och firewire...annars finns det ju firewire pci/pcie kort att köpa till din dator.

Den är extremt prisvärd anser jag iallafall. Dom kan inte sälja den med mkt vinst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska funka med både usb och firewire...annars finns det ju firewire pci/pcie kort att köpa till din dator.

Den är extremt prisvärd anser jag iallafall. Dom kan inte sälja den med mkt vinst.

Har jag rätt om man kan använda den på "analogt" sätt? å bara ha datorn som en "Alesis hd recorder"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag rätt om man kan använda den på "analogt" sätt? å bara ha datorn som en "Alesis hd recorder"?

Jaa, iallafall om man ska tro marknadsföringen. beror på avancerad användare du är...för basic grejjorna

behöver du ju inte använda datorn iallafall. kolla på youtube rätt mycket demonstrations videos där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...