Jump to content
Annons

koppla in och från mixern


bullismusic

Recommended Posts

hej jag har ett men mixer från soundcraft och har kopplat mix ut via xlr-xlr till ljudkortet och ut från ljudkortet med tele-tele till ett stereo spår på mixern och har inga problem med spela in eller lyssna på min musik eller något. utan jag kollade manualen för hur man skulle koppla och då menar dom att jag skulle koppla in i 2tk in och ut från rec ut på mixern, men de är rca ingångar respektive utgångar på mixern då. så jag undrar spelar de egentligen någon roll hur man har de kopplat? har inte märkt några problem alls, är la 2track knapparna om man ändas vill ha till mix eller monitor, men sitter i en hemma studio så kan inte ha gång monitorerna endå tacksam för svar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

okej bara nyfiken på varför man skulle koppla så som de stog i manualen om de var bästa sättet eller om de var mildast för mixen eller liknade typ, mer för dubbel kolla så inte något är helt fel. men då verkar de som att de inte spelar någon roll om man kopplar så eller så som jag har gjort tack för svaret 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

som du har det nu spelar du även in ljudet som kommer ut ifrån datorn

och det vill du troligtvis inte

om du kopplar 2track så går inte ljudet inte ut i rec ut

och du kan fortfarande koppla mix ut via xlr om du inte har 2tr to mix intryckt

men oftast har man högtalare till mix ut och därför kopplar man rec ut till datorn

rundgång får du först om du även lyssnar på insignalen genom ditt daw

testa så märker du direkt om du har gjort fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...