Jump to content
Annons

Använda den här vid rep?


hertingen

Recommended Posts

Hej.

Jag skulle behöva en liten smidig sak att använda när jag repar. Har väldigt liten yta där vi har instrumenten så vi har inte plats med PA till sången tex.

Så jag har börjat fundera på att köpa en mikrofon förstärkare ist. Har hittat den här:

http://www.behringer.com/EN/Products/AMP800.aspx

Visst borde det funka att koppla in en mick i den för sång och även micka upp en gitarrförstärkare (för bättre & högre ljud)?

Och sen köra repet genom hörlurar.

Eller blir det så att jag kommer få sången i vänster kanal på hörlurarna och den uppmickade gitarrförstärkaren i den högra kanalen då det är stereo-inputs?

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok. Men den delar inte upp ljudet då? Så att ena personen får vänster kanal i sina lurar och den andre får höger i sina. (av stereo-out-signalen)?

Nej, du ska inte dela upp stereokanalen i två monokanaler (vänster resp. höger). Dela upp hörlursutgången till två par så får du två hörlursutgångar.

Telekontakt till två telekontakter (stereo)

eller

Telekontakt till två minitelekontakter (stereo)

beroende på hörlurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, du ska inte dela upp stereokanalen i två monokanaler (vänster resp. höger). Dela upp hörlursutgången till två par så får du två hörlursutgångar.

Telekontakt till två telekontakter (stereo)

eller

Telekontakt till två minitelekontakter (stereo)

beroende på hörlurar.

Så det blir stereo (båda sidor av lurarna) när man kopplar upp två hörlurar via en av dessa adaptrar så länge kanalerna är centrerade?

Säg att jag kör sång på kanal 1 (XLR) och gitarr i kanal 2 (XLR via mick eller line med pod). Om jag har dom kanalerna centrerade så blir det stereo i hörlurarna? Det blir inte så att jag får sången till vänster och gitarren till höger i lurarna om jag inte pannar dom dit? Mycket undrande...men u know. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...