Jump to content
Annons

reaper inte gratis längre?


Impey

Recommended Posts

Är det så att de har jobbat så mycket med detta program nu att det inte längre är gratis?

För mig var det inte bra som inte längre hinner jobba med musiken lika ofta som förut, men skulle vilja smyga igång igen och då inte betala förrän jag kommit igång på riktigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det har varit gratis var det väldigt länge sedan. Det man laddar ner är samma version som fullversionen med en popup om att du nog borde köpa programmet. Den försvinner när du matat in din licensnyckel.

60 dollar kostar den minsta versionen som är ok att använda om man säljer för upp till 20000 dollar om året på sin musik gjord med Reaper.

Audacity är gratis tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så att de har jobbat så mycket med detta program nu att det inte längre är gratis?

Det är fullt rimligt att ta betalt för ett musikproduktionsverktyg man har "jobbat så mycket med" och som man utvecklar och anpassar nästan helt efter vad användarna/köparna ber om.

Det räcker att du avstår att en billig utekväll med polarna, så har du pengar över till en fullfjädrad version av REAPER.

REAPER har aldrig varit gratis.

Redigerat av Valle
  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog säga att det är i princip gratis?

381.87:- svenska kronor (i runda slängar) kostar en licens idag för ett mycket kompetent program.. en kompetent plugg typ UBK-1 kostar runt 900:- och då är inte den i närheten av vad den borde kunnat kosta för vad den gör..

Jag tror att de satt siffran så lågt för att tala till folks samvete och få in lite pengar istället för ingenting och hoppas att fler känner att det är en nästan löjligt låg siffra som enkelt kan vaskas fram på en halvmiss.

Redigerat av Lundin
Redig erat bort fråge tecken
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...