Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag söker efter en DAW-controller med motoriserade faders, play/record/stop/osv för under 10 000.

Mina DAW's för tillfÀllet Àr Pro Tools 10, Reason 6 och Reaper 4.

Har tittat lite pÄ Avid Artist Mix, men kÀnns som att man fÄr för lite för dom pengar man lÀgger ut.

Vad har ni för tips pÄ prisvÀrda DAW-kontrollenheter?

(Ledsen om detta har diskuterats förut, gjorde en sökning men fick inga resultat)

Annons
Postat

bcf2000 skulle inte jag rekommendera. Reglagen lÄter nÄ fruktansvÀrt mycket, man fÄr vad man betalar för.

SÄ jag har skrapat ihop lite pengar och satsat pÄ nÄgot annat.

Icon har jag ingen erfarenhet av.

Postat

Med Tascam Porta följer sÄnt dÀr med gratis typ. Att inte ha start stopp back osv, bara musen, vore förödande för mitt musikskaperi.

Postat

bcf2000 skulle inte jag rekommendera. Reglagen lÄter nÄ fruktansvÀrt mycket, man fÄr vad man betalar för.

Dock sÄ kan man enkelt ÄtgÀrda de problemen med att öppna enheten och spÀnna remmarna. Enligt uppgift blir reglarna mer finkÀnsliga efter det ocksÄ (med fabriksinstÀllningarna beter de sig lite "hoppigt".)

Tiden att fÄ fason pÄ reglarna tycker jag Àr vÀl vÀrt vad man sen kan fÄ ut av BCF2000, som jag inte haft nÄgra invÄndningar mot i övrigt.

Postat

Skaffa en iPad och AC-7 procontroller och bli modern! 🙂

Postat

Dock sÄ kan man enkelt ÄtgÀrda de problemen med att öppna enheten och spÀnna remmarna. Enligt uppgift blir reglarna mer finkÀnsliga efter det ocksÄ (med fabriksinstÀllningarna beter de sig lite "hoppigt".)

http://www.youtube.com/watch?v=5tq3WJXvoqk

Tiden att fÄ fason pÄ reglarna tycker jag Àr vÀl vÀrt vad man sen kan fÄ ut av BCF2000, som jag inte haft nÄgra invÄndningar mot i övrigt.

Ja du ser!

Hade ingen aning om detta. Gjorde mig av med min för nÄgon mÄnad sedan. Och dÄ har den legat i garderoben i över ett Är.

Postat

Vad har du satsat pĂ„ dĂ„? 🙂

Schyssta förslag allihopa, behringer verkar lite vÀl lÄgt och Mackie Universal lite vÀl dyr. Men Icon Qcon Pro verkade ju inte helt dum.

Finns det fler förslag att rekomendera?

Postat

Vad har du satsat pĂ„ dĂ„? 🙂

Schyssta förslag allihopa, behringer verkar lite vÀl lÄgt och Mackie Universal lite vÀl dyr. Men Icon Qcon Pro verkade ju inte helt dum.

Finns det fler förslag att rekomendera?

Just nu har jag min AKAI MPK61 och iPad som controller.

Har inte haft ett direkt behov av en just nu. Har inte gjort sÄ mycket musik pÄ senare tiden tyvÀrr.

Men det Àr klart att det Àr bra mycket roligare att mixa med en rekorderlig kontrollenhet. Framförallt nÀr man lÀrt sig den och fÄr upp arbetsflödet.

Skulle jag slÄ till pÄ en idag skulle det bli en Mackie alla gÄnger. Men som sagt det Àr ju om jag skulle köpa en.

Postat

Jag var pÄ vÀg att bestÀlla Qcon men sen kom CMC till Cubase sÄ det var enkelt val i det lÀget.. Mackie protokollet anvÀnder de flesta enheter och det funkar bra i de allra flesta fallen.. jag har som Topp Floor testat det som finns dÀrute, SSL Nucleus, Euphonix, Novation, Behringer, Steinberg, Doepfer och har Àven en 32 kanals digitalmixer för 75 papp som jag pÄbörjade ett Cubase controllerscript till men det föll pÄ nÄgra funktioner som inte gick att invertera i Cubase för att passa till funktioner i mixern. men som sagt, jag har inte testat Qcon.. Dock sÄ ser det intressant ur dÄ den Àr baserad pÄ Mackie till halva priset MED motorreglar.. dÀremot kanske motorreglarna inte Àr kvalitativa och tystgÄende sÄ det kan ju bli en chansning.

Har en behringer BCF och BCR 2000 i garderoben som jag anvÀnt i 3 timmar och de funkar ju hur bra som helst, men de saknar ju andra saker som var kritiskt för mig sÄ de fick lÀmna plats för 8st CMC + en Novation Remote Zero. (Automap)

Ska du anvÀnda controllern universellt till Protools, Reaper och Reason sÄ kanske en hÄrdvara baserad pÄ Mackie protokollet Àr svaret pÄ din frÄga.

Postat

Jag var pÄ vÀg att bestÀlla Qcon men sen kom CMC till Cubase sÄ det var enkelt val i det lÀget.. Mackie protokollet anvÀnder de flesta enheter och det funkar bra i de allra flesta fallen.. jag har som Topp Floor testat det som finns dÀrute, SSL Nucleus, Euphonix, Novation, Behringer, Steinberg, Doepfer och har Àven en 32 kanals digitalmixer för 75 papp som jag pÄbörjade ett Cubase controllerscript till men det föll pÄ nÄgra funktioner som inte gick att invertera i Cubase för att passa till funktioner i mixern. men som sagt, jag har inte testat Qcon.. Dock sÄ ser det intressant ur dÄ den Àr baserad pÄ Mackie till halva priset MED motorreglar.. dÀremot kanske motorreglarna inte Àr kvalitativa och tystgÄende sÄ det kan ju bli en chansning.

Har en behringer BCF och BCR 2000 i garderoben som jag anvÀnt i 3 timmar och de funkar ju hur bra som helst, men de saknar ju andra saker som var kritiskt för mig sÄ de fick lÀmna plats för 8st CMC + en Novation Remote Zero. (Automap)

Ska du anvÀnda controllern universellt till Protools, Reaper och Reason sÄ kanske en hÄrdvara baserad pÄ Mackie protokollet Àr svaret pÄ din frÄga.

Reglagen pÄ Mackie ska (om jag inte minns fel) lÄta lite dom ocksÄ. Om dom inte ÄtgÀrdat det nu.

Inte har du en kort liten recension om Nucleus att dela med dig av? 😉

Man har haft lite vÄta drömmar om den, sÄ det vore kul om du ville dela med dig av dina erfarenheter av den.

Postat (redigerat)

Reglagen pÄ Mackie ska (om jag inte minns fel) lÄta lite dom ocksÄ. Om dom inte ÄtgÀrdat det nu.

Inte har du en kort liten recension om Nucleus att dela med dig av? 😉

Man har haft lite vÄta drömmar om den, sÄ det vore kul om du ville dela med dig av dina erfarenheter av den.

NÀ, helt tyst blir det nog aldrig. jag behövde inte spekulera om motorreglarna.. Det finns en recension hÀr av nya Qcon pro och det verkar inte vara nÄgot att fundera över.. den verkar Àven ha full support för protools nu.. enligt det

klippet frÄn NAMM 2012.

SSL Nucleus ja, jag fÄr se om jag kan sÀtta mig ner och försöka komma ihÄg allt som var positivt, vad som var irriterande och vad som var dÄligt.. det Àr i princip en Mackie MCU om man skalar bort preamp och det inbyggt ljudkortet eftersom den bygger pÄ det protokollet.. men den har en jÀdra pondus nÀr man sitter vid den, helt klart

Redigerat av Lundin
Postat

Det verkar finnas en stor mÀngd av Steinberg CMC. Finns det nÄgon form av precentation av vad som skiljer de Ät nÄgonstans?

Postat

Tjohej, Àr oxÄ ute efter en kontroller.

Har kikat en del nu och det verkar som att " icon qcon pro" Àr ett bra val, men sen hittade jag Àven ett program till ipad som verkar vara jÀkligt bra..den heter "v-control pro" .

.

Vilket Àr mest att föredra, gamla hederliga midi mixern eller ipad med v-control??

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.