Jump to content
Annons

Android som kontrollyta


Halkbi

Recommended Posts

I förrgår så klappade min gamla telefon från Ica Maxi ihop för gott och nu sitter jag och fipplar med en smartphone. Har alltid varit himla intresserad av dessa apparaters möjlighet att agera trådlös kontrollyta, så att man slipper springa fram och tillbaka mellan dator och instrument när man ska göra pålägg/justera lyssningsmix/göra omtagningar. Dock så får jag helt enkelt inte till det. Här är de appar jag testat hittills.

TouchDAW funkade bra att få i funktion, men märkte när jag startade ett större projekt att det blandar ihop spårnummer och spårnamn så att det står härliga till vilket ju gör att man ändå måste springa fram och tillbaka för att kolla att allt står rätt till.

TouchOSC får kontakt med Reaper, men tycker inte att medföljande teman håller måttet. Att göra egna teman verkar endast möjligt i iOS-versionen.

Control (MIDI + OSC) fick inte kontakt med datorn över huvud taget, vidare så fanns det inte heller någon vettigt gränssnitt att jobba i.

OSCPad pratar med Reaper, men har inte någon vettig layout att jobba i och online-editorn (i alfaversion) fattade jag inte ett dugg av.

Reaper OSC Control är designad för paddor, så på telefonen får man inte mycket gjort.

Wireless Mixer verkar bara kunna styra 12 kanaler, så här brydde jag mig inte ens att fixa servermjukvaran.

Det vore ju verkligen hur smidigt som helst om man kunde få detta att funka. Någon med erfarenhet av detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för tips.

Provade igår kväll med PT10 & Samsung III och det fungerade perfekt det lilla jag hann prova med demo-versionen. Osäker på vad som funkar i demoläget, t.ex. kunde jag inte välja track och arm för inspelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...