KillwithSkill Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Tja! Ska skicka ivĂ€g lite matreal till polaren som ev ska sjunga in pĂ„ en lĂ„t. Och polaren Ă€r mkt vassare musiker Ă€n vad en annan Ă€r och han ska Ă€ven kanske ev lĂ€gga lite gura. Och nu har jag ju gjort det enkelt. En del audiospĂ„r, en synthbas (midispĂ„r) och en orgel, samma dĂ€r med midispĂ„r. Och sĂ„ kör jag ju multiinstrument pĂ„ Toontrack Superior dĂ€r jag har bastrumma, virvel pukor, OH's osv... Och nĂ€r jag vĂ€ljer "Export - All tracks as audio files" sĂ„ fĂ„r man ju vĂ€lja hur dom ska spelas in som audio. Men det Ă€r nĂ„t knas, det skapas inga audiospĂ„r alls! Alla andra midispĂ„r blir till audio men just multiinstrumentet sĂ„ fĂ„r jag inga spĂ„r av dom separata utgĂ„ngarna. Det blir ingenting. Har kollat flera gĂ„nger och döpt om auxspĂ„ren till sina trumnamn. Likt förbannat sĂ„ skapas det inga spĂ„r. Jag provade Ă€ndĂ„ att köra solo och bouncea ut spĂ„r för spĂ„r. Men dĂ„ skapas inte dom frĂ„n samma startpunkt! Provade dĂ„ att sĂ€tta loop pĂ„ arret sĂ„ att om det skulle pĂ„verka sĂ„ att det fĂ„r samma startpunkt. Och vid Export All as Audio files sĂ„ gĂ„r det inte se startpunkten eller sĂ€tta en startpunkt! SĂ„ frĂ„gan hur fasen löser jag det hĂ€r? SĂ„ som det ser ut nu sĂ„ fĂ„r det bli exportera det som gĂ„r och skicka med midispĂ„ret till trummorna, polaren har oxĂ„ Superior! Hoppas nĂ„n hĂ€r har erfarenhet! Tacksam för hjĂ€lp och svar! Mvh// KWS đ
Giannis Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 För att fÄ ut kanalerna frÄn multiinstrumentet fÄr du vÀlja alternativet "One File per Channel Strip"... 1
KillwithSkill Postat 3 september 2012 TrĂ„dstartare Postat 3 september 2012 För att fĂ„ ut kanalerna frĂ„n multiinstrumentet fĂ„r du vĂ€lja alternativet "One File per Channel Strip"... Hmm?! Fasen?! Jag gjorde ju det?! Aja, fĂ„r testa igen! Tack för svar! đ Ă terkommer med en lĂ€gesrapport om detta!
KillwithSkill Postat 3 september 2012 TrĂ„dstartare Postat 3 september 2012 För att fĂ„ ut kanalerna frĂ„n multiinstrumentet fĂ„r du vĂ€lja alternativet "One File per Channel Strip"... Testade! Och det blev inget alls! đ
Piccazzo Postat 4 september 2012 Postat 4 september 2012 Se till att alla AUX SpÄr ligger i Arrange. "Export All Tracks" Exporterar bara det som finns i arrange.
D200 Postat 4 september 2012 Postat 4 september 2012 Se till att alla AUX SpÄr ligger i Arrange. "Export All Tracks" Exporterar bara det som finns i arrange. Markera att de ska finnas med i mixern nÀr man tar upp den eller?
KillwithSkill Postat 4 september 2012 TrÄdstartare Postat 4 september 2012 Se till att alla AUX SpÄr ligger i Arrange. "Export All Tracks" Exporterar bara det som finns i arrange. Hmm? Ok! Hur fÄr man upp auxkanalerna i arrange?
BluesBoy Postat 5 september 2012 Postat 5 september 2012 http://www.macprovideo.com/hub/logic-pro/quick-tip-automate-aux-channels-logic-9 BlÀddra ned lite till "Tip 1".
joachime Postat 5 september 2012 Postat 5 september 2012 Hmm? Ok! Hur fÄr man upp auxkanalerna i arrange? Ctrl +T vill jag minnas.
Frekvensspektrumanalysator Postat 5 september 2012 Postat 5 september 2012 har inte logic en "bounce in place"-funktion?
joachime Postat 5 september 2012 Postat 5 september 2012 Det stÀmmer. Den Àr tyvÀrr inte helt logisk. GÄr till exempel inte att bounca in place med extern hÄrdvara i signalkedjan.
KillwithSkill Postat 5 september 2012 TrÄdstartare Postat 5 september 2012 Ctrl +T vill jag minnas. Hmm?! Skumt! Nu har ju jag key commands-preset som EricBradley pÄ logicpro skapat "Swedish with numeric keypad" Och dÄ nÀr jag kör Ctrl+T sÄ blinkar bara skÀrmen till, den verkar inte finnas? Du har inte kolla pÄ vad det Ctrl+T heter i key commands?
Dunder Postat 5 september 2012 Postat 5 september 2012 "högerklicka" lÀngst ner pÄ kanalen i mixerfönstret. DÀr kan du vÀlja nÄgot i still med "create in arrange window". Det borde fixa biffen!?
KillwithSkill Postat 5 september 2012 TrĂ„dstartare Postat 5 september 2012 JA, det borde man ju ha fattat! đ Tack! đ
BurninSven (oregistrerad) Postat 5 september 2012 Postat 5 september 2012 Om det inte gÄr att lösa tycker man ju att det ÀndÄ borde gÄ att sola varje kanal för sig och bounca ut. TidskrÀvande som fan men om inget annat funkar sÄ...... Ok det löste sig hann inte lÀsa.
KillwithSkill Postat 5 september 2012 TrĂ„dstartare Postat 5 september 2012 Hmm?! Jag fĂ„r ju upp dom i arrange efter att ha högerklickat i mixern. Jag valde ju "One File per Channel Strip" Men det blev inga filer frĂ„n multiinstrumentet Ă€ndĂ„?! đ€Ș Ska man vĂ€lja "One File Per Track" i stĂ€llet dĂ„?! Aja fĂ„r prova! Snart har jag lagt ner mer tid pĂ„ att försöka fixa detta och dĂ„ kunde man ju lika gĂ€rna gjort som BurninSven sa đ
KillwithSkill Postat 5 september 2012 TrĂ„dstartare Postat 5 september 2012 Nu har jag provat alla tre sĂ€tten. Och det blir Ă€ndĂ„ lika mĂ„nga filer. Kan det ha att göra med att trummorna gĂ„r ut pĂ„ en bus? Det verkar iaf inte göra nĂ„n skillnad pĂ„ vilken jag vĂ€ljer Och sĂ„ hĂ€r ser det ut i arrange och i mixern. Blir inte klok pĂ„ det hĂ€r! đł
Giannis Postat 5 september 2012 Postat 5 september 2012 Kan bero pÄ att du har bussat Superior till en aux/buss. Testa routa alla kanaler till 'Output 1-2'.
BurninSven (oregistrerad) Postat 7 september 2012 Postat 7 september 2012 (redigerat) skitsamma Redigerat 8 september 2012 av BurninSven
KillwithSkill Postat 11 september 2012 TrĂ„dstartare Postat 11 september 2012 Kan bero pĂ„ att du har bussat Superior till en aux/buss. Testa routa alla kanaler till 'Output 1-2'. Har testat att routa ut trummorna via stereo out. Men det blir inga filer iaf FAN! Att man ska behöva köra solo pĂ„ varje spĂ„r och bounca varje kanal för sig suger ju?! Gaaahh! đ Aja, bara att gilla lĂ€get och bara göra det! đ
KillwithSkill Postat 11 september 2012 TrÄdstartare Postat 11 september 2012 Helt sjukt! Ambience frÄn Superior blir nerbouncad. Men inte resten. Kick, snare, hihat, toms och cymbals blir det inget av. Men ambience?! WTF?!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.