Jump to content
Annons

Uppgradera från osx 10.5.8 till 10.8.1


Mr Keys

Recommended Posts

Hur gör man detta? behöver nog lite support med detta känns det som....

hörde att man gör det via appstore, men då krävs 10.6, vilket jag inte har.

jag måste inte nödvändigtvis gå till 10.8.1(10.7 kan nog räcka)....men det är lite väl många grejor som inte funkar med 10.5 just nu känner jag, så det är liksom dags att gå vidare.

grejen är att jag ser gärna att 32bit logic 8 fortfarande går att använda....samt att allt som finns på datorn är som det skall vara, så inget försvinner o dylikt.

all hjälp som finns att tillgå uppskattas enormt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1) Vilken modell av Mac har du? Har du kontrollerat att den är kompatibel med 10.8?

(Kom den med 10.4 från början kan du nog räkna med att 10.7 är det senaste du kan installera. Skeppades datorn med 10.5 från början är det värt att kolla upp först)

2) Ja, det krävs 10.6.8 för att kunna handla på App Store. Lösningen är att köpa 10.6 först och därefter uppgradera. Lion 10.7 fanns även att köpa på USB-sticka ett tag, om du får tag på den kan uppgradera med den. Alternativt, om du har tillgång till en annan Mac, köp Mountain Lion 10.8 på den datorn och bränn ut en installationsskiva på DVD.

3) Logic 8 har inte uttalat stöd för Mountain Lion, så du uppgraderar på egen risk. Men jag har sett att Burning Sven har provat i en annan tråd.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

ok, tack så jättemkt. ska kolla ang. burken, men vad tror du om hurvida denna lirar på osx 10.8? "Mac Pro - 2x2,8ghz quad-core Intel Xeon"...minns inte exakt när den köptes, men det kan ha varit 2008, inte helt säker dock...

å andra sidan kanske det räcker med 10.7 just nu ändå....håller på att titta lite smått på en ny mac pro nämligen....men vill ju gärna att den här ska snurra vidare liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Mac Pro - 2x2,8ghz quad-core Intel Xeon"...minns inte exakt när den köptes, men det kan ha varit 2008, inte helt säker dock...
Ja, då är det Mac Pro 3,1 från början av 2008. Den är den äldsta Mac Pro som kan köra 10.8 så då är du safe. 🙂

Kolla med din Macbutik om de kan skaka fram Lion på USB-sticka alt. Snow Leopard på skiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag installerade Logic 8 Studio med Pacifist på Mountain Lion så jag kan inte svara på om det funkar när man uppdaterar själva OSet och Logic 8 redan finns på.

Jag rekommenderar att man inte riskerar något utan testar på en annan hårddisk först och på en mac pro är det väl ganska enkelt att sätta i en hårddisk att testa med. Clona din ordinarie hårddisk och testa vad som händer med den innan du ger dig på din ordinarie hårddisk.

Linus idé att ladda hem ML på en annan dator med 10.6.8 är ett bra stalltips, kolla på nätet det finns säkert info hur man sen lägger över det på en USB sticka som man då kan installera med.

Googla på Mountain Lion USB thumbdrive så får du träffar hur man gör.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...