Jump to content
Annons

Har gjort en ny hit :) Behöver hjälp att mixa det bra! Vill göra den bättre! (Pakito Style) Vocal Edit


Johan Brynte

Recommended Posts

Annons

Nu ska du inte ta mitt tips som "från en producent till en annan producent" utan mer som en lyssnare. Jag skulle helt ärligt skippa den där vidriga sången som mer eller mindre låter falskt mot din lead. Nivån på beatet är alldeles för lågt mot leaden, Leaden är repetitiv i den mån att den blir outhärdlig. Jag tror att den skulle gå att lyssna på (för den som är fast i genren) om du helt kastar väck vocalsen och har mer genomtänkta build-ups där du låter leaden vila alt fadeas upp. Jag är dock inte ett fan av genren men har ofta ett gott öra för musikalisk estetik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från 0.46--> Spyr mina öron av att vocalsen känns otroligt malplacerad, det är även någon effekt på som gör det hela ännu värre. Vid 0.37--> borde du helt skippa allt vad lead heter och ha normala nivåer på kaggen och kanske ha en fade ( / ) på leaden, kanske något fill eller off-beat på kaggen innan allt drar igång igen. Missförstå mig inte nu, du har trots mitt ogillande plockat ihop en låt helt själv, men i min mening behöver låtens utformning ses över en del, bland annat nivåer och vocalsens vara eller icke vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...