Jump to content
Annons

Midi-spår från Cubase till Logic - hur gör man?


EricFoxx

Recommended Posts

Jag sökte runt på forumet efter någon annan tråd om detta, men hittade ingen.

Jag har precis skaffat Mac och börjat använda Logic efter att ha varit bunden till PC och Cubase i flera år.

På min gamla PC har jag en massa Cubase-projekt som jag vill testa att mixa om i Logic. Jag använder Superior drummer i Cubase och diverse mjukvarusynthar.

Kan man föra över de färdigprogrammerade Midi-spåren från Cubase till Logic på något vis, och hur gör man? Det skulle vara enklast, dels för att jag vill testa keyboardpluggarna i Logic med nya ljud och dels för att jag inte orkar sätta mig och skriva in alla trumspår i Logic igen. 😉

Hjälp uppskattas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Under File-menyn i Cubase går du ner till Export och väljer Midifile. Svårare än så är det inte.

Har du audiospår också - och virtuella instrument du absolut vill ha med, som inte finns till Mac, blir det förstås lite mer att göra - men om det räcker att få ut mididata, så är det alltså väldigt enkelt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller ljudfilerna, så är det smidigast om du gör export av varje enskilt spår, med start från samma punkt (lämpligen 1.1.1.0, typ), så slipper du pussla ihop eventuella klipp och parts som startar en bit in etc, utan du vet att de hamnar i synk om du lägger in alla på samma startpunkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...