Jump to content
Annons

Problem med Sylenth1 och Nexus [LÖST]


ramoand

Recommended Posts

Problem 1

Har precis blåst datorn och installerat Cubase 6.5 64-bit samt Sylenth1. Men när jag ska aktivera det med License.dat filen så händer ingenting. Har försökt flera gånger och startat om både Cubase och datorn.

Nån som vet vad som kan vara fel?

Problem 2

Har även installerat Nexus två och skall lägga till gratisexpansionerna som jag laddat ner från refx:s hemsida. Jag laddade även ner senaste uppdateringen av Nexus 2 och installerade den. Men när jag skall lägga till expansionerna efter att jag installerat uppdateringen så får jag bara ett felmeddelande:

"The content is currently in a location that has limited access permissions. Please exit NEXUS and move the content to a neutral location on your hard disc."

Detta skedde bara efter att jag installerat uppdateringen. Hur kan jag lösa detta? Har provat att flytta nxp-filerna till skrivbordet men det hjälpte inte.

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Är HD på Read/Write läge ?

Vad innebär det? Hur ändrar jag det?

Har du Mac eller PC ?

PC, Winows 7 Ultimate 64-bit.

Jag har ju inte gjort några ändringar mot hur de va innan förutom att jag har installerat 64-bit Cubase 6.5 istället för 32-bit Cubase 5.5.

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade för vana att bocka i "Kör som administratör" när jag både installerade och körde en del saker, både Cubase och pluggar, sen funkar det.

Skrivrättigheterna i vissa mappar verkar vara lite lattjo i Win 7...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade för vana att bocka i "Kör som administratör" när jag både installerade och körde en del saker, både Cubase och pluggar, sen funkar det.

Skrivrättigheterna i vissa mappar verkar vara lite lattjo i Win 7...

Där har vi lösningen på problemet! TACK! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...