Jump to content
Annons

kolla gärna min spotify sida


MattiasSikmar

Recommended Posts

Annons

tyckte det lät relativt bra ändå.kan inte jättemycket om rap, men en grej jag tänkte på (om jag får ge tips) är att du verkar ha en lite ponduslös prominens; dvs, du går upp i ton och inte volym när du betonar ord. det är väl inte jätteviktigt kanske men ändå ganska enkel grej att öva på som faktiskt gör skillnad

Link to comment
Dela på andra sajter

tyckte det lät relativt bra ändå.kan inte jättemycket om rap, men en grej jag tänkte på (om jag får ge tips) är att du verkar ha en lite ponduslös prominens; dvs, du går upp i ton och inte volym när du betonar ord. det är väl inte jätteviktigt kanske men ändå ganska enkel grej att öva på som faktiskt gör skillnad

det e micken som jag hadde när dom var inspelade men tack för tipset ;D
Link to comment
Dela på andra sajter

Får du verkligen sälja låtar på Spotify, när du snott låtarna mer eller mindre rakt av? 😮

den enna e en försvenskad låt inte snodd och andra eett freebeat .2 jag säljer ej dom dom som säljer dom är spotmeup så ta reda på fakta innan du säger att någon snott
Link to comment
Dela på andra sajter

Får du verkligen sälja låtar på Spotify, när du snott låtarna mer eller mindre rakt av? 😮

Ditt inlägg är anmält, du skulle väl kunna komma med lite vettigare kritik.

Eller så håll k-ften.

Mvh/peter

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt inlägg är anmält, du skulle väl kunna komma med lite vettigare kritik.

Eller så håll k-ften.

Mvh/peter

Det var inte meningen att uttrycka mig så klumpigt och hårt med dem orden. Tyckte bara att låtarna lät lite bekanta. 🙂

den enna e en försvenskad låt inte snodd och andra eett freebeat .2 jag säljer ej dom dom som säljer dom är spotmeup så ta reda på fakta innan du säger att någon snott

Det var dumt. Tydligen vet jag alldeles för lite om hip hop. Förlåt. 😊

...men det var väl ändå lite skillat att lyckas bli anmäld på sitt första inlägg. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

klago mål så skit i tråden

Skulle jag reagera så varje gång någon sagt taskiga saker om min musik skulle jag ha tvingats ge upp mitt musikskapande för länge sedan. Oavsett var man befinner sig i karriären kommer det att finnas människor som inte tycker om det man gör, det får man tyvärr räkna med. Det enda man kan göra är att försöka ta till sig av den negativa kritik man får och se om det är något som går att göra bättre.

Du har fått en hel del bra feedback i den här tråden, som förhoppningsvis kommer att hjälpa dig att göra nästa release ännu bättre. Lycka till med ditt framtida musikskapande!

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte meningen att uttrycka mig så klumpigt och hårt med dem orden. Tyckte bara att låtarna lät lite bekanta. 🙂

Det var dumt. Tydligen vet jag alldeles för lite om hip hop. Förlåt. 😊

...men det var väl ändå lite skillat att lyckas bli anmäld på sitt första inlägg. 😆

Ja, det är inte dåligt! 🙂 (Och välkommen hit förresten)

Och jag håller med Jetblack , om man lägger ut sin musik här får man ju faktiskt tåla lite kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var lite intressant att Thomas G:son faktiskt vann ESC igår (han var en av låtskrivarna bakom "Euphoria"). Han om någon har verkligen blivit hånad och bespottad på det här forumet. Nu är han störst! Alla smädelser han fått utstå på det här forumet skulle nog ha runnit av honom som vattnet på en gås om han känt till dem. Det går inte att vara alla till lags, det gäller att vara envis och visa att "du kan inte hindra mig från att göra det jag brinner för!"

Jag fick en recension av min musik en gång som kunde sammanfattas som "Det här var f*nimig det vidrigaste jag hört!", vilket dock inte hindrade att jag haft 13 låtar som blivit spelade i radio, och de flesta av dem flera gånger. Skulle jag ha gett upp mitt musikskapande för att en eller ett par personer inte gillade det jag gjorde? Inte en chans! Det gjorde inte G.son heller, och det ska inte du heller göra. Se till att börja fila på nästa release nu! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var lite intressant att Thomas G:son faktiskt vann ESC igår (han var en av låtskrivarna bakom "Euphoria"). Han om någon har verkligen blivit hånad och bespottad på det här forumet. Nu är han störst! Alla smädelser han fått utstå på det här forumet skulle nog ha runnit av honom som vattnet på en gås om han känt till dem. Det går inte att vara alla till lags, det gäller att vara envis och visa att "du kan inte hindra mig från att göra det jag brinner för!"

Jag fick en recension av min musik en gång som kunde sammanfattas som "Det här var f*nimig det vidrigaste jag hört!", vilket dock inte hindrade att jag haft 13 låtar som blivit spelade i radio, och de flesta av dem flera gånger. Skulle jag ha gett upp mitt musikskapande för att en eller ett par personer inte gillade det jag gjorde? Inte en chans! Det gjorde inte G.son heller, och det ska inte du heller göra. Se till att börja fila på nästa release nu! 🙂

det visste jag inte om han men tack nej jag ger alldrig upp med min musik
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Av egen erfarenhet, när någon skrivit till mig att saker jag gjort har låtit textmässigt skitnödigt ( har hänt här på forumet) eller att mixen är det sämsta de någonsin hört (har också hänt här på forumet) har jag blivit lite sur. Men med tiden har jag insett att de hade rätt.

Så självrannsakan är mitt bästa tips. Och när du spelar upp en låt för dina vänner och känner att du måste bortförklara någonting (ex: Jag ska hitta på något bättre här. Eller: Det kommer ju inte vara så sen). Dom grejerna ska du skriva/producera/mixa om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom grejerna ska du skriva/producera/mixa om.

Uppenbarligen! Men det jag menade var att sådant du skäms lite över när du testar låten på folk. Det är oftast sådant man undermedvetet inte är nöjd med. Och då är det lika bra att fixa på en gång. För det kommer irriterade dig varje gång du hör den låten efter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Uppenbarligen! Men det jag menade var att sådant du skäms lite över när du testar låten på folk. Det är oftast sådant man undermedvetet inte är nöjd med. Och då är det lika bra att fixa på en gång. För det kommer irriterade dig varje gång du hör den låten efter det.

ok tack antar jag fattar vad du menar så det ska jag göra nästa gång

sen vart är du har nu text på tunewiki appen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...