Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vill ha ett ljudkort och eftersom jag inte är så insatt och inte har så mycket tid så kan jag inte läsa mig till det. Så jag hoppas att jag kan få hjälp.

Jag vill ha ett ljudkort till min Mac mini, programmet jag spelar in med är Logic pro 9. Jag har operativsystemet Mac os X 10.6.8.

Jag vill kunna spela in trummor, så jag vill kunna spela in på 8 separata spår samtidigt.

men budget ligger på Max 4500, men köper gärna något för 2500. Om någon har bra argument för ett 4500 kr kort så är jag lätt att övertala, vi inte ha skit. Men inte heller lägga pengar i onödan. Jag har både firewire och USB.

Ibland står det te.x 8 in / 6 out. vad menas med det? http://www.thomann.de/se/focusrite_scarlett_8i6.htm

Vilka tips har ni?

Annons
Postat

Vilka tips har ni?

Ett vänligt men bestämt tips är att du gör en sökning. Din fråga är nämligen 1:a på top-5-listan över universums vanligaste frågor på ett musik-/musikerforum.

• Gilla 2
Postat (redigerat)

Ibland står det te.x 8 in / 6 out. vad menas med det?

Det betyder helt enkelt att du har 8 ingångar och 6 utgångar. Detta skall dock inte blandas ihop med antal kanaler ljudkortet klarar av att spela in samtidigt.

Edit: Bara för att det står 8 in så kan du alltså inte spela in på 8 kanaler samtidigt....

Redigerat av BluesBoy
Postat (redigerat)

Focusrite Saffire Pro40 är ett sjysst ljudkort...

Skulle 8 kanaler inte räcka till så går det att bygga ut och få fler kanaler.

Ord på det, hund 🥰🙂

Edith: ...sedan går det ju alltid att handla svenskt 😉

Redigerat av CHAE
Postat

Ett motu 8 pre. 8 samtidiga kanaler in, kanske lite för dyrt? Men ändå... När sen kassan tillåter, komplettera med en bheringer ADA 8000, och då har du ytterligare 8 kanaler, för bara dryga tusingen extra..alltså, 16 kanaler för under 7 papp...

Postat

På Behringers hemsida har dom nåt som kommer snart som lär klara upp till 16 om jag inte missminner mig, men 8 av dom får man ta externt via en annan Behringer pryl för ngn 1000enlapp extra eller två.

Jag googlade fram ngn uppgift på $250 har jag för mig den ska kosta med både USB och FW.

http://www.behringer.com/EN/Products/FCA1616.aspx

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.