Jump to content
Annons

Dumb Dan - Padded Shoulders Marathon


är det bra eller inte?  

40 röster

  1. 1. är det bra eller inte?

    • 5 - bra
      12
    • 4
      14
    • 3
      4
    • 2
      0
    • 1 - inte
      2


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Padded Shoulders Marathon

* ARTIST/GRUPP: Dumb Dan

* GENRE: house

* LÅTLÄNGD: ca 4 min

* PRODUCENT: DD

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: ca 4.5 MB

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: http://www.bevlarmusic.com

OK, här är en snutt av en låt (snålkodad till råga på allt 😉) jag pillat med ett tag nu.

Några jag spelat den för tycker den är kass, andra säger ok.

Vad tycker ni? All typ av feedback välkommen.

(En kollega kommenterade: "Shit, det rinner rosa takanolinnen ur mina Tannoys!" 🙂)

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

jag lyssnade på låten när jag hängde tvätt.

den har helt klart potential, den som säger något annat tycker jag har fel.

gör den lite mer personlig bara, vet inte hur du tolkar det men gör den....... mer... liksom. kanske ytterligare ett element så att man får den riktiga Yes!-känslan.

lägg på lite mer driv och hårdare ljud också (känns som att jag alltid säger det) :rolleyes:

jag vet inte om det beror på mig men jag tycker att den här typen av musik har en tendens att bli själ-lösa.

4/5 av mig

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte om det beror på mig men jag tycker att den här typen av musik har en tendens att bli själ-lösa.

Javisst, allt är ju gjort i datan ju! :rolleyes:

Kuriosa: Majkens vst-effekt Pan-Oh-Rama hörs här i ett par instanser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite slö. Ingen prime time låt, men väl en lagom svängig pauslåt som kan liras medans man tar en bärs och nickar i takt till kaggen :rolleyes:

Är ju en sucker för snyggt vocodade röster, och det har du lyckats med 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls min musikstil, men jag kan inte låta bli att vicka på tårna ändå när jag sitter här framför datorn. Bra produktion.

Personligen har jag lite svårt för hela den här sidechaingrejen. Jag blir helt nervös när jag hör det, kan inte slappna av, men jag fattar att det är lysande för dansgolvet. Det går ju inte ta miste på pulsen även om man bara kan dansa mellanstadievarianten på discodans.

Så jag får nog också säga tummen upp. Jag skulle absolut dansa till det här ute nånstans. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit det är bara att säga som det är: du är fan kungen just nu! Fattar inte hur du får det att låta så fett.....skulle behöva en lektion eller två där 😛. Ett extra plus för det "nu shooz"-iga slingan som först hörs vid 0:20-0:22!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo för fan serru! kontoret skakade lite och det började växa kavajer på väggarna. Lilla öronlapssfåtöljen fick frispel och började skaka rytmiskt med sina kuddar.

Skall man säga något vettigt så känndes det som att det var lite många hookar. Lite mer monotoni i några av de asläckra bitarna. Det händer nästan lite för mycket.- precis när huvudet har kommit in i den rätta monotonin, så händer det något nytt det spretar lite mer än det brukar göra. Skala lite. 😛 (glömde säga att genomförandet som vanligt är lysande)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bassman & Pellesnusk, tack!

Egget: Du har nog rätt i att det pågår lite för mycket saker här, gud skall veta att det finns andra som håller med (..host... dbd... :rolleyes:) så jag får väl försöka pilla lite till.

Eller börja på nästa låt. 😛

Igen; tack för att ni lyssnade.!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Haha! grym video!!!...  "around the world" nostalgi

Hehe ja man associerar ju till olika grejer...

När jag ser Jarlos moves tänker jag på när jag och en polare gick och såg "Breakdance" för 20 år sedan, och hur totalt knockade vi blev av Tour De France-numret.

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Haha! grym video!!!...  "around the world" nostalgi

Hehe ja man associerar ju till olika grejer...

När jag ser Jarlos moves tänker jag på när jag och en polare gick och såg "Breakdance" för 20 år sedan, och hur totalt knockade vi blev av Tour De France-numret.

Javisst!!!

Eller Throwdownbattlet på Baketplanen i WILDSTYLE.

Inget bråk. Inga pangare. Inga butterflies. Inga dumma poliser.

Bara breakdance, Oldschoolelectro, bikerjackor, baskrar & dåliga rappare.

Bara Hiphop i sin allra enklaste,renaste & kanske allra bästa form.

Som Van Morrison uttryckte det;

Wouldn't it be great if it was like this all the time?

Tack Jarlo.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...