Jump to content
Annons

Vilka compressor pluggar är bra att arbeta med.


TripMan

Recommended Posts

Annons

Du kan kolla igenom gearslutz efter samma trådar och få femtielva miljoner svar. Det beror på materialet du arbetar med,vad du ska komprimera, preferenser etc. Många säger CLA76, andra pultecemuleringar, DMG Comp, Waves RComp, etc. Transparens eller färgning. C4 är ju en multibandskompressor. Du kanske borde ha en bredbandskompressor. Vktigast är väl att lära sig arbeta med det man har, annars sitter man med 200 vstcomps och har ingen aning om hur man ska ratta någon av dem.

Iofs - du kan kolla upp Softubes FET compressor. Den gillar jag.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Ozone5-kompressorn gillar jag skarpt....har gått över från waves c4(har aldrig riktigt gillat hur man rattar c4) till den helt och hållet nu, gillar gränssnittet och hur man jobbar i den.

Tror nog egentligen inte det spelar så stor roll vilken du väljer bara du gillar gränssnittet och de inställningsmöjligheter du vill ha finns...jag har testat drösvis kompressorer och tycker det går att få till det man vill i de flesta.

Ska man komprimera väldigt hårt kan det dock skilja en hel del på dom....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har provat en hel drös med olika kompressorer genom åren. Men det slutar allt som oftast med att jag använder mig av Blockfish, en gratis plugg som går att ladda ner här: http://www.digitalfi...tem=2&subItem=5

Sjukt enkel att använda, jag kör den jämt på bas och sång.

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle säga Softubes Fet Compressor för Reason, eller Reasons inbyggda men det är också för att de är de enda kompressorer jag jobbat mycket med och jag tor detsamma gäller de flesta som svarar i trådar som denna. Man tycker ofta att något låter bra för att man antingen läst någonstans att andra tycker det låter bra eller så har man kanske testat tre och nått bäst resultat med en och så kör man stenhårt på den. Människan tenderar ju att vara ganska lat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...