Jump to content
Annons

Axe FX


ApeTrooper

Recommended Posts

Allt man hör stämmer inte vettu 🙂 .

Ja, då hänger vi på olika forum, he, he. De flesta som säljer sina Axe FX Standard/Ultra säljer nog för att uppgradera till Axe FX II. Detta gäller såklart inte alla som säljer, men det finns inte många begagnade Axe II att få tag på här i Norge och de få begagnade Axe II som finns, säljs för det de kostar att köpa nya. Som ett (dåligt?) exempel så kan jag ju berätta att jag först försökte sälja min Kemper istället för att använda mig av pengarna-tillbaka-garantin. 1 intresserad snubbe. När jag hintade till att jag kanske kunde vara intresserad av att sälja AXE II (pga att jag inte fick USB-tillkopplingen till att fungera på min PC) så fick jag MASSA mail.

Ja du, som AnthonyS redan är inne på, det här blir du nog tvungen till att förklara lite närmare 🙂 .

Det kan ju vara för att INGEN känner till kemper amp redan, Axe fx däremot, är väldigt välkänd.

Har du sett denna ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det kan ju vara för att INGEN känner till kemper amp redan, Axe fx däremot, är väldigt välkänd.

Jaså? Du har själv skrivit följande:

Läser man på forum osv, verkar det vara ganska fåtal person som hävdar att axe fx låter bättre, utan det verkar snarare som att många säljer sina axe fx och köper kemper.

Det finns endel fanboys också, t.e.x de som äger axe fx, givetvis vägrar dom acceptera att kempern är bättre osv..utan kommer försvara axe fx även om dom vet innerst inne...att kempern är bättre..

Hur är det möjligt, om INGEN känner till Kempern?

Och sen var det följande inlägg:

Finns också personer som hävdar att Axe FX 1 låter bätter än 2an, då ettan hade en RIKTIG tube, medans 2an hade en emulerad tube. Jag tycker av det jag hört så låter 1an bättre.

Nej, just det. Det fanns inga rör i Axe-Fx, varken Standard, Ultra eller II. Det där är helt enkelt bara fel.

Jag tror det är dags att du lägger ner nu, eftersom du faktiskt inte vet vad du pratar om. Vi har alla förstått att du är jätteintresserad av Kempern, och det är helt ok. Köp en, för tusan! Men du kanske borde låta det sluta här, och inte ge dig in på saker du faktiskt inte vet någonting om. Det blir bara jättepinsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...