Jump to content
Annons

Hjälp med ny Mikrofon för sång/gitarr ev. dragspel


audioman

Recommended Posts

Hej på er.

Äger idag en Studio project B1 som jag har kopplad till en Tc desktop 6. Kan tänka mig att lägga ut 2000kr på en nyare mikrofon om jag har något att vinna dvs än den jag äger idag.

Några modeller som jag vet det har skrivits gott om:

Rode NT2-A

sE Electronics X1

Finns säkert fler.

Vad får jag mest för 2000kr ?

Tack på förhand :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Var lite rädd att jag skulle få den frågan :-)

Vill ha det bästa för pengarna (2000kr) helt enkelt, finns det en bättre mic än B1 för dom pengarna för sång och akustisk gitarr så vill jag ha det.

Har akustik reglerat rummet oxå med hjälp av Mr Svanå :-)

Redigerat av audioman
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inget bäst för pengarna...

Men om du redan har en stormembrans konding kan det vara smart att även ha en småmembranare att kombinera med. Jag har nyss skaffat två Shure SM137, de är helt suveräna på ak gitarr, har även kört sång i dem. Mycket mick för pengarna

http://www.thomann.de/se/shure_sm137_lc.htm

Strålande kritik

http://www.google.se/webhp?rlz=1C1CHIK_sv&sourceid=chrome-instant&ix=sea&ie=UTF-8&ion=1#hl=sv&rlz=1C1CHIK_sv&sa=X&ei=AjxqT8T1Ca6Q4gSLs9iVCQ&ved=0CBoQvwUoAQ&q=shure+sm137+review&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=49332b2434bdce89&biw=967&bih=483&ix=sea&ion=1

Om du vill ha rejäl märkbar skillnad till det bättre jmf med en B1 kanske du måste slanta mer än 2000. Andra kanske har andra åsikter o tips. Men SM137 är en suverän mick till allt möjligt... Känns mkt gediget byggd.

Link to comment
Dela på andra sajter

persuader (oregistrerad)

Kanske kolla en Line Audio Design SM3i eller SM3Li. Har själv använt en SM6i och sm3 till både trummor, percussion, ackustisk och el gura samt sång. Mycket mick för slantarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...