Jump to content
Annons

Inget ljud i kondensator Micken


Jonte88

Recommended Posts

Tjena!

Precis skaffat den nya Se2200a 2 men får inget ljud i den alls.

Vet att den kräver fantommatning och det kör jag genom mixerbordet, får mina två överhängs mickar som också är kondensator att funka men inte denna.

Testat både andra utångar och andra sladdar men nu har ja fått slut på ideér? :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo har ju två kondensator mickar till överhänget så testade med de båda sladdarna och samma kanaler så måste fan va mick jäveln, bara surt ny me ny mick. men ska in å kolla upp de så får de la testa själva me om de vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ne fan va nere i lokalen innan idag för å testa en sista gång, å nu fick jag inte ens igång dom andra kondensator mickarna som funkat innan, verkar som de funkar ibland och ibland inte :S.. nått man ska tänka på när man använder sig av phantom matning??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror knappast glapp kört på olika ingångar samt olika sladdar och olika mickar. å alla grejer är bara ett par månader gammla, men börjar fundera på nått skumt med bordet. lampan lyser ju men de känns som den spelar aprillo med mej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt ..

Vissa mixrar är gjorda så att om man slår på 48V så skickas drivspänningen ut genom 'de första' mick-jacken - typ kanalerna 1-4 eller 1-8. Men från typ kanal 9 och uppåt så skickas ingen drivspänning ut. Troligen gör man så för att hålla priset nere, eller nåt ... men det brukar stå på mixern om man gjort så - antingen på ovansidan eller bakpå vid jacken.

Kan det vara så att du har en sån mixer, och råkat testa kondingarna via olika kanaler vid olika gånger?

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade de precis du sa och står att de ska finnas genom xlr kontakterna på alla mono kanaler (8 st) och de är ju testat på så jag vette fan faktist.

För jag menar de är la inget man kan göra fel direkt, har man fungerande kabel från rätt kanal in i kondensator mick kopplat, sen slår på matningen så ska de snurra?

Läste nått mer om kablar med, skulle ju va tre ledare och så vidare, å de kan la inte bli fel direkt eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...