Jump to content
Annons

Ezzet

Recommended Posts

"Apple ersätter de boxade versionerna av Logic Studio och Logic Express med Logic Pro 9och MainStage 2 i Mac App Store. Logic Studio kostade tidigare 5495 kronor och Logic Express 2195 kronor. Logic Pro 9 kostar nu endast 1399 kronor och MainStage 2 kostar 299 kronor genom Mac App Store.

Varför är det så billigt? 🙂 Måste man köpa till alla grejer själv eller duger det som det är till det låga priset till att producera musik?

Och en sak till jag undrar.. Om man laddar ner ett program som Protools eller Logic, lagligt naturligtvis, och sen den datorn man laddat ner det på, kraschar eller man vill skaffa ny, måste man köpa det igen då och ladda ner igen? Och i så fall.. Kan det vara säkrare att köpa i ett paket alltså inte nerladdningsversion utan man får hem skiva så man kan installera på nytt?

Tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Detta var faktiskt en mycket bra tråd. Detta har förbryllat mig på App Store. Jag är övertygad om att Logic Pro 9 är bra men det står att den är på 413MB och där kan väl inte så många instrument och samplingar rymmas? Får man köpa de separat eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att de är nedladdningsbara efter att man köpt programmet.

Precis, alla extra paket är gratis att ladda ner efter man köpt Logic. 2GB måste man ladda ner till programmet, så totalt 2.5GB är minimum, totalt med alla extra paket så blir det 19GB.

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Apple meddelade under gårdagen återförsäljare att man omedelbart kommer att sluta distribuera boxade versioner av Logic Studio. Istället finns nu Logic Pro 9 och Mainstage 2 tillgängliga till ett reducerat pris i Mac App Store. Mainstage 2 kostar nu 229 kronor och Logic Pro 9 1399 kronor. Soundtrack Pro syns dock än så länge inte till.

Såg att det mesta stod i första inlägget...

Men Soundtrack Pro är väl det som inte går att köpa fortfarande?

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge lagret räcker? Eller har dom ändrat sig?

Skulle gissa på "tills vidare" eller tills lagret är slut.

Logic 10 (eller vad det nu kommer att heta?) väl på ingång? Så det är på gång att försvinna ändå...

Och då gissar jag på att Logic 10 (x) kommer att säljas via appstore. Och att en upgrade kommer kosta typ, ingenting...

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...