Jump to content
Annons

Hur gamla är vi här forumet?


DaCriLL

Recommended Posts

Annons

56 år och ett halvt år. Började spela munspel o Melodica som sjuåring. När jag skulle fylla 13 frågade mor om jag ville ha en gitarr i present? Nej, sa jag. Hon köpte en nylonare ändå, sen den dan har jag nog spelat gitarr varje dag. Ungf i samma veva började jag spela kontrabas i orkester där vi spelade klassisk musik bla. Nyss när jag spelade på en PRO-grej dök en av fiolspelarna från den orkestern, så vi fick spela tillsammans igen för första gången på över 40 år. Han är 87 nu, och cyklar alltid dit han ska spela, även om det är flera mil och 20 minus på vintern.

Än så länge spelar jag knäcken på precis alla andra musiker, även de två 25 o 26-åringarna i vårt band.

Det här med DAW är jag en av få som genomskådat, plojty plojty hittepå. Så såna krejer har jag aldrig börjat med.

Funkar länken så visas en likadan basrigg som jag för egna hopjobbade pengar köpte på tidigt 70-tal, den kostade 10.000 kr då! Och var det värsta som fanns i hela världen typ.

http://img30.imageshack.us/img30/6410/kustom250.jpg

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Meanwhile in Vietnam...

[ett fint vykort här]

...å andra sidan så spelade herr Cash in At Folsom Prison.

Fast, å andra sidan: månaden jag föddes slutade USA med sina bombningar. Kanske bara tillfälligt, men ändå...

Kommer du att beröra någon utav dessa händelser i din biografi, Valle? 😕

1981-1989, 2006 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast, å andra sidan: månaden jag föddes slutade USA med sina bombningar. Kanske bara tillfälligt, men ändå...

1981-1989, 2006 😉

Ja jo, de ansåg väl att både napalm-B och Valle skulle bli för mycket 😉

För att dra en en parallell så var det snökaos över hela Smålandskusten när jag föddes 😳 En olycka kommer sällan ensam... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

29, eller på ett ungefär 260.853 timmar. Blir 30 i maj.

Har sen jag vart fysiskt kapabel fört oväsen.

Kastruller och skålar. Träslevar och plaststekspadar.

Diverse klaviaturer, oftast billiga keyboards som kommit och gått sen jag var 11. (blivit isärplockade för att se hur de såg ut på insidan)

Moster akustiska gitarr vid 12.

Trummor vid 13.

Gitarr och bas vid 14.

Synthar och trummaskiner vid 18-19 and going...

Flera band

Flera spelningar

Flera minnesluckor.

Fridens

Link to comment
Dela på andra sajter

En olycka kommer sällan ensam... 😆

Speaking of which... Jag (sladdbarnet) föddes 23 november 1964, brorsan 24 november 1957 och syrran 23 november 1954...

Väl samlade - men brorsan var envis redan då och skulle tvunget ha en egen dag... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jävlar va tråden tog fart medans man va borta 😎

eftersom det tydlgien blitt lite av själv biografi så får man väl lägga till att Guran kom in i mitt livs samtidigt som man kom hem från BB, har stannat sen dess.

första musikminnet är Farsan som kör creedence på guran.

Gitarrens krokar högg tag i mig med dom första licksen i Sultans of swing sen va de kört.

började pilla med DAWS för nårra år sen mest på skoj, sen förra året tog jag tag i det på allvar o börja köpa ihop till min lilla studio, sista micken köps i nästa vecka efter löning sen ska vi se om man inte kan få inspelat lite redig musik:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Speaking of which... Jag (sladdbarnet) föddes 23 november 1964, brorsan 24 november 1957 och syrran 23 november 1954...

Väl samlade - men brorsan var envis redan då och skulle tvunget ha en egen dag... 😉

Hade dina föräldrar sex ett fast datum en gång om året? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade dina föräldrar sex ett fast datum en gång om året? 😳

De var lärare då, så kul-i-tre (som februarilovet hette då), var förmodligen ett perfekt tillfälle för familjeplanering... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

De var lärare då, så kul-i-tre (som februarilovet hette då), var förmodligen ett perfekt tillfälle för familjeplanering... 😉

jaha sedär 😄

Redigerat av Kulturell Figur
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Så gammal att jag såg Pink Floyd Live när dom gjorde Dark Side Of The Moon Turnéen. Tror jag, kanske var Country Joe And The Fish eller Marc Bolan. Hmm blir lite osäker där. Ja typ anyway russin läget i alla fall, ja liksom. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Speaking of which... Jag (sladdbarnet) föddes 23 november 1964, brorsan 24 november 1957 och syrran 23 november 1954...

Väl samlade - men brorsan var envis redan då och skulle tvunget ha en egen dag... 😉

Bara en sådan sak 😄

Nae... den här är det allt! 😉

P1090130.jpg

Ah så pass! 😄

Men hööru, kom Vox-pedalen ut med moderkakan då eller...? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

50,5 år! Började med fläktorgel vid 6 år ålder. Byggde en egen synth 1976 som kunde yla som en hund och avge andra märkliga läten (tror f**n den byggsatsen finns att köpa än på http://www.paia.com/ ). Köpte fler synthar under 80-talet (dock fick jag aldrig spela med något band då alla band byggde på bas, gitarr och trummor och rock så jag fick bli ljudtekniker i stället) och lärare inom ljudteknik 1985 på IAVA (Ferger Studios). Just nu är det mest hobbymastering som gäller.. Men planen är att inom 3 år ska jag ha byggt mig en friggebodsstudio och då jäklar blir det musik igen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...