Jump to content
Annons

Tjofräs era soffliggare!


Supersimon

Recommended Posts

Tjabba! Tänkte att jag skulle göra nån sorts liten hejs svejs sak här va!

Jag är en snubbe på 15 vårar och håller till i Östergötland (framsidan av Sverige) 😉 Jag har hållit på med musik sen jag var ungefära fem år skulle jag tro. Jag började väl min karriär redan i morens mage men sen jag var fem år har jag spelat klarinett (ett mycket fint instrument för övrigt) med lite olika framgång men börjar få kläm på dom där jobbbiga styckena man får i läxa hela tiden! Jag spelar såklart fortfarande klarinett men sen två år tillbaka har jag även hittat mig in i ett band. Jag hade aldrig spelat i band förut innan jag blev frågad av en kompis om jag och han inte kunde starta ett litet band. Och eftersom jag aldrig tidigare spelat nåt sträng instrument och han var trummis så fick jag gå och köpa mig ett stränginstrument... Nämligen en bas! Efter två års spelande i bandet så har vi även fått in två gittarrister, en trombonist, en saxofonist + grädden på moset jag och min kompis som spelar bas och trummor. Och som sagt efter två år så hinner man bli rätt awesome... Så nu har vi ett grymt band som spelar rätt bra musik som Beatles, Rolling stones och mycket 60-70 tals musik!

Nu över till nåt helt annat! Sedan några veckor tillbaka har jag även dragit mig in i inspelningsbranschen och har försökt lära mig alla program och finesser vilket tar sin lilla tid 😎 Aja här var en liten kort beskrivning av mig!

Hoppas alla mår bra och lever gött, peace! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen, kul att se att en människa fått en jäkla skön och trevlig start på sitt jordeliv, när allt annat bara är skit och elände. när jag var 15 år som du, hade jag precis blivit utsparkad från skolan, tappat tron på mig själv som gitarrist, och börjat på en specialskola för människor utan betyg! Du har alla förutsättningar att göra något roligt med din musikalitet! Lycka till mannen! Peace!

Edit: Och för att vara lite gubbig: När du väl fått din första tand utslagen ur käften kommer du också tvingas ligga på soffan och deppa ett tag. Nu hoppas jag det inte händer, men rent teoretiskt. Kanske handlar det om en liten avundsjuka? Eller är jag bara omhändertagande? Kanske är jag både och? Nej men seriöst, ingen väljer att ligga på en soffa. Om folk visste bättre skulle dom våga ställa sig upp och gå därifrån! Låter sjukt, men det är faktiskt sant.

Joe Satriani – I Believe/Interview

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte skrivit nån seriös musik förut men har en liten plock följd på gittarren som jag har tänkt att sätta ord och lite sång till! 🙂 Tänkte lägga in nåt litet sample sen när jag har nåt klart! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej! Haha jah får väl försöka o vänta då 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...