Jump to content
Annons

Var är min genre?


rockingring

Recommended Posts

Hej, för många kanske detta kan ses mer som en gåva än ett problem men jag anser det istället bara vara irriterande och tar död på min inspiration.

Jag har ingen genre. Överhuvudtaget och det gör mig galen. Tänkte göra en skiva förra året med pop/dance-låtar med redan efter andra låten jag började skriva ramlade jag in på soul. Jag började om men den här gången föll jag in på indiepop och så här har det varit i snart 3-4 år nu. Jag tänker skita i att vara Svensk och ödmjuk nu. Jag är en bra låtskrivare och det här vet jag om. Men att inte kunna göra en skiva som musiker är bara skrattretande.

Är det någon av er som har samma problem och hur har ni gått vidare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eftersom alla andra bara gör låtar under en genre per skiva så kan du ju vara lite rebellisk och ha en massa olika genrer på en och samma skiva 🙂 Sånt hade jag tyckt varit intressant att lyssna på. Alla genrer du rabblade upp i ditt inlägg är trevliga att lyssna på enligt mig!

Mvh Fabian

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör som jag: Prova att spela in dina låtar med enbart akustisk gitarr, eller det instrument du behärskar. Jag har visserlgen en idé om hur mina låtar skulle kunna låta, men en bra låt ska kunna fungera avskalat också.

Jag har dock inga artistambitioner utan skriver bara låtar. Sedan finns det väl producenter som skulle kunna få det att låta som det ska. Om du själv är en producent kanske du ändå ska låta ngn annan producera dina låtar.

Jag gör musik som avkoppling. Har inga planer på att låta det bli en besatthet. (Jag skrev dock "Butler's song" som en reflektion över hur passionerad jag/man ibland kan bli, så man försakar viktigare saker.) Jag har inte ens tänkt genre mer än bra eller dålig musik. Ibland har jag dock funderat över vad det skulle kunna sorteras som efter låten är färdig.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...