Jump to content
Annons

Tips på Hemsidor!


willchord

Recommended Posts

Tjena på er!

Nu är det så att jag gjort ganska mycket eget i FL studio (House/Electro) och jag undrar om ni har några

bra tips på hemsidor där man kan lägga upp låtarna för att få folk att höra det jag skapat!

YouTube har jag redan fixat men det känns som mina views bara står still vilket jag säkerligen inte är ensam om!

Så om ni känner till några bra hemsidor med folk som har lust att tycka till (Förutom Studio Forum då) så skriv dem gärna!

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var det det jag frågade om?

Du frågade:

...jag undrar om ni har några

bra tips på hemsidor där man kan lägga upp låtarna för att få folk att höra det jag skapat!...

Jag svarade att du kunde ju börja här, dvs i din signatur. På så sätt kan vi lyssna, och sedan tipsa var din musik skulle kunna höra hemma.

(En gimmik, som en kesoburk, har visat sig kunna ge många tittarsiffror.)

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Du frågade:

Jag svarade att du kunde ju börja här, dvs i din signatur. På så sätt kan vi lyssna, och sedan tipsa var din musik skulle kunna höra hemma.

(En gimmik, som en kesoburk, har visat sig kunna ge många tittarsiffror.)

Okey, hur redigerar man signaturen? Sorry om jag är en complete rookie =p

Har hört talas om något som heter soundcloud, fast inte riktigt kollat upp vad det är, har du nån koll på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Högst uppe till höger på sidan kan du klicka på ditt namn och där inne redigera din signatur ("redigera min profil"-knappen finns uppe till höger när du gått in på "min profil").

Soundcloud använder många, men det verkar inte funka på alla bärbara enheter lika klockrent som Youtube (som alla har installerat). Du får tänka dig in i hur användaren, eller kompisen, tänker: Om det inte funkar första gången kommer han aldrig mer försöka igen.

Jag brukar lägga upp lite på "vimusiker".

(Ett annat tips är att registrera dig på ett forum där ngn teknisk pryl du använt finns med. Om du tex använt ett visst program kan du testa programmakarens forum.)

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...