JonesH Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Apollo Àr ett ljudkort frÄn amerikanska Universal Audio med sÄvÀl mikrofonförstÀrkare som linjeingÄngar, digitala ingÄngar och FireWire-anslutning. Det spektakulÀra Àr att den Àven fungerar som UAD-kort med processorkraft samt kan anslutas Àven via Intels nya Thunderbolt-teknik. http://ljudtekniker.nu/nyheter/visa/204
Die Hard (oregistrerad) Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Ja sĂ€kert. đ Och fw? Det Ă€r ju ganska sĂ„ ute idag.
KillwithSkill Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Ja sĂ€kert. đ Och fw? Det Ă€r ju ganska sĂ„ ute idag. Inte i mac-vĂ€rlden.. đ
KillwithSkill Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Bakom luckan till vÀnster sÄ ska optionen thunderbolt finnas.
Farmer Boy Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 (redigerat) Hmm, detta börjar bli riktigt intressant: jag letar efter nytt ljudkort med bl a ADAT, behöver ersÀtta mina UAD-1 kort och har de flesta pluggarna fram till UAD-2...kan vara en vettig investering kÀnns det som:-) Redigerat 19 januari 2012 av Farmer Boy
Jon Rinneby Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Men vad hĂ€nder nĂ€r uad-3 kommer? đ mvh Jon
KillwithSkill Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Men vad hĂ€nder nĂ€r uad-3 kommer? đ mvh Jon Ja du, som med allt annat hĂ€r i livet. Och nĂ€r UAD-3 kommer sĂ„ Ă€r det nog först 2020.. Om det ens kommer nĂ„t överhuvudtaget. Dom kanske fattar det dĂ€r med DSP att det inte Ă€r nĂ„t att ha dĂ„ nĂ€r datorerna idag brĂ€dar dessa kort.
Farmer Boy Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Antar att du Àr skeptisk till konceptet Jon, och jag förstÄr dig och skulle idag inte hoppat pÄ tÄget, men pÄ den tiden jag satt med en G4 typ 700mhz sÄ kan jag lova att mina 2 Uad-1 kort gjorde en enorm skillnad och dÄ jag investerade en del i deras pluggar pÄ dn tiden Àr denna precis vad jag vÀntat pÄ:-)
AnthonyS Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Vill ha! Designen kÀnns igen lite vagt frÄn Apoge Symphony, och den Àr riktigt lÀcker!
KillwithSkill Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 FrÄn $1999 enligt deras facebooksida Tror det var 2699 pund för quadmodellen. SÄ det hamnar vÀl runt 27 papp hÀr i svedala.
JonesH Postat 20 januari 2012 TrĂ„dstartare Postat 20 januari 2012 Ja sĂ€kert. đ Och fw? Det Ă€r ju ganska sĂ„ ute idag. VadĂ„ "ja, sĂ€kert"? FireWire har om nĂ„got fĂ„tt förlĂ€ngt liv i och med Thunderbolt. Sen att den hĂ€r har Thunderbolt ocksĂ„ om man vill gör ju inte saken sĂ€mre.
BurninSven (oregistrerad) Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 27 tusen för att lira in ljud och UAD funktion eller hur man ska tolka det, ja dÄ bör det ju bli jÀvligt bra. Det var lÀnge sedan vÄra manicker utgjorde nÄn större broms i systemet. Vi pratar tidigt 80 tal eller nÄt. Mera bang for the buck och fokus pÄ recycling pÄ sÄnt vi redan har kan vi fÄ se sÄnt i framtiden tack
KillwithSkill Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Mailade och stÀllde nÄgra frÄgor och fick lite svar! Apollo funkar bara som ensamt kort. Det gÄr alltsÄ inte bygga ut med ett ytterligare Apollo. MEN det kan komma en lösning i framtiden i mjukvaran. Sen Àr det ju en töntig regel att man fÄr bara köra 4 stycken UAD-2 kort pÄ en dator/licens. Vilket Àr idiotiskt för dom som sitter med fyra kort sÄ kan dom inte köra pÄ ett Apollo. UAD-1 Àr dessutom helt ute ur leken. För hur kommer det att se ut om ett par Är? Hur mkt mer pluggar har dom dÄ slÀppt? Ens plugin-park blir ju inte mindre med Ären. Och ju mer man köper ju mer DSP-utrymme behöver man och till slut slÄr man i vÀggen. Speciellt pÄ dom pluggarna som Àter DSP. Manley, Studer, Lexicon, Neve 33609 osv...
evilrocker Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Fan det hĂ€r vill jag ha! NĂ„gon som vill köpa min splajdans nya Ensemble, kommer nog Ă€ven sĂ€lja min digi 003 R och kanske min Lynx 8 đ
Farmer Boy Postat 27 januari 2012 Postat 27 januari 2012 Oj...vÀldigt intressanta priser (thomann): 17.600:- för duo och 22.000:- för quad. Jag trodde det skulle ligga Ätskilliga tusen dyrare:-)
KillwithSkill Postat 27 januari 2012 Postat 27 januari 2012 Oj...vĂ€ldigt intressanta priser (thomann): 17.600:- för duo och 22.000:- för quad. Jag trodde det skulle ligga Ă„tskilliga tusen dyrare:-) WTF? Skitbilligt! âșïž
Florian le Sage Postat 27 januari 2012 Postat 27 januari 2012 I denna prisklass och för vad Apollo erbjuder sÄ Àr det klart konkurrenskraftigt för nyköpare skulle jag sÀga, jÀmfört med vad Lynx Aurora 8 + AES16 pcie kortet kostar eller Prism Orpheus sÄ har ju denna mer att erbjuda, dÀremot undrar jag hur den klarar all AD/DA + DSP processing via firewire???
saverman Postat 28 januari 2012 Postat 28 januari 2012 dÀremot undrar jag hur den klarar all AD/DA + DSP processing via firewire??? Konverteringen görs i kortet och inte i datorn. LikasÄ effektprocesseringen. Det enda som fÀrdas i FW-kabeln Àr data för varje enskild kanal samt eventuell data för pluggarna och det tÀcker FW gott och vÀl till för. Floats Àr vÀldigt lightweight.
KillwithSkill Postat 30 januari 2012 Postat 30 januari 2012 http://www.sonicstate.com/news/2012/01/20/wnamm12-universal-audio-apollo/
KillwithSkill Postat 19 april 2012 Postat 19 april 2012 (redigerat) Bedrövlight att den endast klarar 4 mik plus 4 line in simultant och i 44.1 Med sĂ„ sen teknik som Thunderbolt? Mitt gamla FF800 klarar 28 in + 26 ut simultant pĂ„ en FW800. Dessutom sĂ„ gĂ„r det att koppla ytterligare 2 stycken FF800 pĂ„ EN FW-kabel... Och skiten Ă€r 8 Ă„r gammalt. Obegripligt đ Blir att stirra pĂ„ annat... Redigerat 19 april 2012 av KillwithSkill
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.