Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Apollo Àr ett ljudkort frÄn amerikanska Universal Audio med sÄvÀl mikrofonförstÀrkare som linjeingÄngar, digitala ingÄngar och FireWire-anslutning. Det spektakulÀra Àr att den Àven fungerar som UAD-kort med processorkraft samt kan anslutas Àven via Intels nya Thunderbolt-teknik.

http://ljudtekniker.nu/nyheter/visa/204

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Ja sĂ€kert. 😐 Och fw? Det Ă€r ju ganska sĂ„ ute idag.

Postat (redigerat)

Hmm, detta börjar bli riktigt intressant: jag letar efter nytt ljudkort med bl a ADAT, behöver ersÀtta mina UAD-1 kort och har de flesta pluggarna fram till UAD-2...kan vara en vettig investering kÀnns det som:-)

Redigerat av Farmer Boy
Postat

Men vad hĂ€nder nĂ€r uad-3 kommer? 🙁

mvh Jon

Ja du, som med allt annat hÀr i livet. Och nÀr UAD-3 kommer sÄ Àr det nog först 2020.. Om det ens kommer nÄt överhuvudtaget.

Dom kanske fattar det dÀr med DSP att det inte Àr nÄt att ha dÄ nÀr datorerna idag brÀdar dessa kort.

Postat

Antar att du Àr skeptisk till konceptet Jon, och jag förstÄr dig och skulle idag inte hoppat pÄ tÄget, men pÄ den tiden jag satt med en G4 typ 700mhz sÄ kan jag lova att mina 2 Uad-1 kort gjorde en enorm skillnad och dÄ jag investerade en del i deras pluggar pÄ dn tiden Àr denna precis vad jag vÀntat pÄ:-)

Postat

Vill ha! Designen kÀnns igen lite vagt frÄn Apoge Symphony, och den Àr riktigt lÀcker!

Postat

Ja sĂ€kert. 😐 Och fw? Det Ă€r ju ganska sĂ„ ute idag.

VadÄ "ja, sÀkert"?

FireWire har om nÄgot fÄtt förlÀngt liv i och med Thunderbolt. Sen att den hÀr har Thunderbolt ocksÄ om man vill gör ju inte saken sÀmre.

BurninSven (oregistrerad)
Postat

27 tusen för att lira in ljud och UAD funktion eller hur man ska tolka det, ja dÄ bör det ju bli jÀvligt bra. Det var lÀnge sedan vÄra manicker utgjorde nÄn större broms i systemet. Vi pratar tidigt 80 tal eller nÄt. Mera bang for the buck och fokus pÄ recycling pÄ sÄnt vi redan har kan vi fÄ se sÄnt i framtiden tack

Postat

Mailade och stÀllde nÄgra frÄgor och fick lite svar!

Apollo funkar bara som ensamt kort. Det gÄr alltsÄ inte bygga ut med ett ytterligare Apollo. MEN det kan komma en lösning i framtiden i mjukvaran.

Sen Àr det ju en töntig regel att man fÄr bara köra 4 stycken UAD-2 kort pÄ en dator/licens. Vilket Àr idiotiskt för dom som sitter med fyra kort sÄ kan dom inte köra pÄ ett Apollo. UAD-1 Àr dessutom helt ute ur leken.

För hur kommer det att se ut om ett par Är? Hur mkt mer pluggar har dom dÄ slÀppt? Ens plugin-park blir ju inte mindre med Ären. Och ju mer man köper ju mer DSP-utrymme behöver man och till slut slÄr man i vÀggen. Speciellt pÄ dom pluggarna som Àter DSP. Manley, Studer, Lexicon, Neve 33609 osv...

Postat

Fan det hĂ€r vill jag ha! NĂ„gon som vill köpa min splajdans nya Ensemble, kommer nog Ă€ven sĂ€lja min digi 003 R och kanske min Lynx 8 😄

Postat

I denna prisklass och för vad Apollo erbjuder sÄ Àr det klart konkurrenskraftigt för nyköpare skulle jag sÀga, jÀmfört med vad Lynx Aurora 8 + AES16 pcie kortet kostar eller Prism Orpheus sÄ har ju denna mer att erbjuda, dÀremot undrar jag hur den klarar all AD/DA + DSP processing via firewire???

Postat

dÀremot undrar jag hur den klarar all AD/DA + DSP processing via firewire???

Konverteringen görs i kortet och inte i datorn. LikasÄ effektprocesseringen. Det enda som fÀrdas i FW-kabeln Àr data för varje enskild kanal samt eventuell data för pluggarna och det tÀcker FW gott och vÀl till för. Floats Àr vÀldigt lightweight.

• 2 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)

Bedrövlight att den endast klarar 4 mik plus 4 line in simultant och i 44.1

Med sÄ sen teknik som Thunderbolt? Mitt gamla FF800 klarar 28 in + 26 ut simultant pÄ en FW800.

Dessutom sÄ gÄr det att koppla ytterligare 2 stycken FF800 pÄ EN FW-kabel... Och skiten Àr 8 Är gammalt.

Obegripligt chockadskeptisk.gif😏

Blir att stirra pÄ annat...

Redigerat av KillwithSkill

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.