Jump to content
Annons

Studiomonitorer - Väldigt tight budget


Confirmed SiCK

Recommended Posts

Hallå!

Har nu kommit till den punkten i mitt musikskapande att det inte längre är hållbart att sitta med bara lurar när jag ska mixa mina demos. Så därför har jag börjat titta lite efter monitorer till min lilla projektstudio. Jag vet, efter att läst på många olika forum, att alla tycker att man måste lägga minst en halv månadslön på monitorer. Men jag har helt enkelt inte möjlighet till det. Min budget är extremt tight och vill/kan absolut inte överstiga 2000kr paret... Kostar det mindre gör det ingenting, däremot så vill jag ha så bra grejjer som möjligt för pengarna

Så, efter mycket läsande och googlande har jag kommit fram till några olika alternativ. Jag kan tyvärr inte åka och provlyssna så därför kommer frågorna här istället. Hoppas att det finns någon med erfarenhet av mina olika alternativ.

Alt. 1 (Kurtzweil KS-40A) tror jag själv inte så mycket på, men de är billiga och är därför ganska intressanta. Frågan är om de överhuvudtaget kan prestera det jag vill... Kan inte hitta så mycket info om dom och har inte hittat något test heller.

Alt. 2 (Behringer B1030A) Är högintressanta och vad jag fått fram genom att läsa lite tester och kollat på tuben, ett par prisvärda och ärliga monitorer.

Alt. 3 (M-Audio BX5 D2) Är också av stort intresse, och det är nog mellan dessa och B1030A som valet står, om ingen har ett bättre förslag att komma med. Hittar tyvärr inga bra tester att läsa om dessa heller.

Vilka av dessa alternativ är bäst i förhållande pris/prestanda?

Är det någon som kanske har något annat förslag på bra prisvärda monitorer?

Jag behöver inga värsting grejjer då det ska vara så att jag kan skapa en vettig mix så jag kan pressentera mina låtideér för bandet. Behöver inte bli en färdig mix för Cd-produktion av det hela.

MVH/

Måns

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skit, kollade igen på M-audio på Ordermusic och nu har dom höjt priset till 2299... innan idag kostade dom 1999...

Jag har ett par m-Audio. Låter grymt för pengarna verkligen. Dock ena paj vid leverans men ska få nytt par nu. Jag skulle med den erfarenheten ha köpt av Thomann som ger 3 års garanti. m-Audio har haft lite problem med stärkaren i versionen innan denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...