Jump to content
Annons

Oktavamod-vad får jag?


Farmer Boy

Recommended Posts

jag kör på med mina trådar om att modda sina prylar, men denna gången tänkte jag vara mer specifik: jag har 2st Oktava mk219 och 2st mk319 som jag gillar, de är inte mina "go to sångmickar" men de funkar bra till mkt och med tanke på att man kan få dem för strax över 1000-lappen så tycker jag att de är de absolut mest prisvärda mickarna som jag sprungit på.

har sedan några år funderat på att göra en mod på en eller kanske ett par av dem dock, då jag läst så mkt på nätet om hur fantastiskt mkt bättre de låter efteråt.

Vad säger ni som har testat och jämfört? är det värt att betala 50-600 usd för att modda ett par av mina mickar? vad får jag tillbaks? en mick som kan jämföras med de bästa eller bara "en annan sorts bra mick" i mellanklassen?

länk till oktavamod och Michael Joly:

http://www.oktavamod.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för ditt svar mietek! Hmm..,om jag skickar en omoddad mick till dig, skulle du då ha lust att "känna" lite på den, för att sedan försöka beskriva skillnaden? jag betalar givetvis allt porto och jag är absolut inte ute efter en vetenskaplig bedömning utan vill mer få en känsla för vad man får.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag var du skulle jag dra ett mail till Joly och höra om han sitter på före/efter tester han kan skicka!

Han är snabb och du kan räkna med svar inom någon dag.

Skulle ev. kunna ställa upp men har lite dåligt med tid för tillfället.

Här verkar även finnas testinspelningar:

http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?1682007-Oktavamod....Worth-it

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...