Jump to content
Annons

1/4" TRS balanced till XLR - är det möjligt?


MicMP

Recommended Posts

Tjena!

Köpte ett ljudkort för inte så längesen (ett Focusrite Scarlett 2I2). Klantigt nog tänkte jag aldrig på att det finns en uppsjö olika anslutningar till de monitors som finns på marknaden. Så nu när jag har varit och provlyssnat monitorer och äntligen hittat ett par jag älskar, är jag osäker på om mitt ljudkort har de rätta utgångarna.

Ljudkortet har endast 2st 1/4" TRS balanced... vad nu det kan betyda. Monitorerna jag funderar på är Adam A7X, som har ingångarna

XLR/RCA.

Har jag gjort bort mig helt, eller finns det kablar med TRS-hane till XLR hane? Vill givetvis inte att kablarna ska vara det som kompromissar ljudkvallen heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej - den föreslagna var obalanserad.

Eftersom du har balanserat i båda ändarna, så bör du använda sådana kablar också, så att du får mindre risk för störningar som kan leta sig in på vägen annars. Det finns sådana hos alla handlare, så det är bara att knalla in i närmaste musikbutik och fråga efter balanserad kabel i lagom längd, med TRS ("stereotele") i ena änden och XLR hane i andra änden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - den föreslagna var obalanserad.

Eftersom du har balanserat i båda ändarna, så bör du använda sådana kablar också, så att du får mindre risk för störningar som kan leta sig in på vägen annars. Det finns sådana hos alla handlare, så det är bara att knalla in i närmaste musikbutik och fråga efter balanserad kabel i lagom längd, med TRS ("stereotele") i ena änden och XLR hane i andra änden.

All right, jag hajjar. Tackar för hjälpen allihopa 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...