Jump to content
Annons

Focusrite Saffire PRO 24 volymreglaget


philmeizter

Recommended Posts

Tjena, jag sitter på ett Focusrite Saffire PRO 24 och har kopplat in mina monitorer i Output 3 och 4. Men när jag har det kopplat på detta vis kan jag inte ändra volymen på reglaget framtill. Varför är det så?

Jag kan alltså bara ändra volymen i ljudkortets mjukvarumixer eller i windows ljudreglaget.

post-14666-0-09676800-1324238065_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena, jag sitter på ett Focusrite Saffire PRO 24 och har kopplat in mina monitorer i Output 3 och 4. Men när jag har det kopplat på detta vis kan jag inte ändra volymen på reglaget framtill. Varför är det så?

Jag kan alltså bara ändra volymen i ljudkortets mjukvarumixer eller i windows ljudreglaget.

post-14666-0-09676800-1324238065_thumb.jpg

Hej,

har du provat att köra monitorerna via output 5-6 istället?

Har du routat till output 3-4 i MixControl?

Saxat (från sid. 17 i manualen)

Note that the routing section is linked to the selection made for the output channel destination set-up in the mixer. If you have

outputs pre-assigned from when you created your Mix, you will see the routing selections have been set up. Similarly, if you change

the audio source from the routing section, the output of the mix will change automatically.

‘Headphones 1’ is a copy of line outputs 3 and 4. All audio routed to Line outputs 3 and 4 will be heard in Headphone Left and Right.

Vänligen,

CHAE

Edith: lade till citat

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

har du provat att köra monitorerna via output 5-6 istället?

Har du routat till output 3-4 i MixControl?

Saxat (från sid. 17 i manualen)

Vänligen,

CHAE

Edith: lade till citat

Nej det fungerade tyvärr inte heller.

Om jag ska vara helt ärlig förstår jag inte riktigt det där.

Så här ser det ut hos mig just nu i MixControl;

post-14666-0-80644100-1324245144_thumb.png

Kan du hjälpa mig och se om du ser något konstigt?

Kan ju passa på och säga att jag drog till med preseten "Zero Latency Tracking" under "Routing Preset".

Jag har provat en massa andra varianter...

Edit: Lade till dem 2 raderna här ovanför

Redigerat av philmeizter
Link to comment
Dela på andra sajter

På undre halvan där det står "Routing preset", skall inte det ändras till Output 3 resp. 4 istället för som det står: 1 & 2?

Det har jag också provat. Väldigt konstigt.

Jag ska prova mer så fort jag kommer hem från jobbet men jag är ganska säker på att jag testade det också.

Kan det vara så att output 1 & 2 är bara dem 2 outputsen som gör så man kan ändra på volymreglaget på ljudkortet? Så output 3 & 4 och 5 & 6 är låsta för detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag också provat. Väldigt konstigt.

Jag ska prova mer så fort jag kommer hem från jobbet men jag är ganska säker på att jag testade det också.

Kan det vara så att output 1 & 2 är bara dem 2 outputsen som gör så man kan ändra på volymreglaget på ljudkortet? Så output 3 & 4 och 5 & 6 är låsta för detta?

Inte helt skevt tänkt, philmeizter.

På mitt Pro 40 så är line output 7 och 8 dedikerade till "Headphones 1" samt line output 9 och 10 dedikerade till "Headphones 2".

Vänligen,

CHAE

PS Lämnade aldrig tråden utan är bara extremt sent ute med svar. Sorry 😑 DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt skevt tänkt, philmeizter.

På mitt Pro 40 så är line output 7 och 8 dedikerade till "Headphones 1" samt line output 9 och 10 dedikerade till "Headphones 2".

Vänligen,

CHAE

PS Lämnade aldrig tråden utan är bara extremt sent ute med svar. Sorry 😑 DS

Då kan det ju mycket väl vara så..

Jag får helt enkelt komma på en lösning med Output 1 & 2.

Det krassa är att jag hade problem med subban då jag hade det inkopplat till output 1 & 2. Men som någon skrev i ett tidigare inlägg jag gjorde så berodde det antagligen på att jag hade råkat fasvänt någon av högtalarna. Men om det nu fungerar med både monitorer och subbas i output 3 & 4 så borde det ju också fungera i output 1 & 2?

Ingen fara, man glömmer lätt 🙂

Tack iaf!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Min tanke var ganska så rätt ändå...

Efter en massa j*vla sökande så hittade jag äntligen svaret.

How do I enable hardware monitor control over the outputs on the Pro 24?

The Saffire Pro 24 hardware monitor control on the front of the unit only controls the level of line outputs 1/2. The level of the other outputs can only be adjusted in the Saffire Mix Control software. This is different from the PRO 40 and Liquid Saffire 56 where the hardware monitor control can be set to control the level of any number of outputs.

Så that's it. Får hitta på något roligare nu istället. En billig mixer tills jag hittar en roligare lösning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...