Jump to content
Annons

Uppdatera cubase


Suffer

Recommended Posts

Hej!

Jag är ny här så det här blir mitt första inlägg.

För 5 år sen köpte jag Cubase SE 3 och använde det under tiden jag hade windows XP. När jag bytte till windows vista så kunde jag installera programmet men inte få igång det för min usb-license nyckel kunde inte installeras. I och med att jag inte kunde hitta några uppdateringar som kunde lösa problemet så fick jag en crackad verision av en kompis som jag har kört på sen dess.

Igår fick jag se att det finns en update till cubase 6 från Cubase Essential 4/5, Sequel 2, Cubase SL 1/2/3, Cubase SX 1/2/3, Cubase SE 3 +några till för 3600 kr, alltså 2000 kr billigare än att köpa den som vanligt.

Nu undrar jag hur processen går till när man gör uppdateringen?

Behöver man ha ett konto på steinbergs hemsida där man redan har registrerat sin gamla produkt?

I och med att det är 5 år sen så minns inte jag ifall jag har gjort det, och isåfall har jag inte kvar mina inloggnigns-uppgifter.

Ifall jag bara vet att allt är riskfritt så köper jag uppdateringen med en gång. Men jag är rädd för att det blir nåt problem, så man står med skägget i brevlådan och 3600 kr fattigare.

Självklart har jag kvar cubase se 3 med kartong och usb-nyckeln.

Hoppas nån som har gjort uppdateringen innan kan hjälpa mig med lite svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...fast jag uppfattade det som att Suffer hade en helt kosher version av Cubase SE 3 (alltså den "gamla" som han köpte för fem år sedan) som han nu ville uppdatera?

Rätt?

Vänligen,

CHAE

Edith: förtydligande

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

För att uppgraderingen ska fungera, så måste USB-nyckeln innehålla en licens som är giltig för uppgraderingen som du gör.

Ladda hem senaste drivern här: http://www.elicenser.net/en/ .

Kolla sedan i eLicenser Control Center så att det verkligen finns en Cubase-licens som är ok där (med tanke på att du hade något trassel med det tidigare).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack Claes!

Laddade hem drivern, och i eLicenser Control står det att jag har en licens för Cubase SE 3.x.

Under det står det "steinberg, license usage period not started yet. expiration date: 1 month after starting usage period"

Men tror du att allt verkar vara i ordning, så att det bara är att tuta och köra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - det där verkar bara vara en demo-licens och inte en full licens. En tidsbegränsad licens kan du inte uppgradera från.

Det verkar skumt att det står så om du har köpt det. Kan vara säkrast att ringa till Emil på den svenska Steinberg-supporten och höra om det är något han känner igen...

http://www.steinberg.net/en/support/support_contact/scandinavia_english.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen.

Cubase kan jag hyffsat, men allt med installation och liknande är jag värdelös på.

Misstänker att det tidsbestämda kan vara att jag fick prova på steinbergs pluggar i en månads tid.

Jag laddar upp en bild. Så kan du se ifall jag har förstått rätt.

post-30298-0-41158900-1323454729_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - där ser det ju ut att vara rätt, så att du har en full licens på SE3 - så då ska det inte vara några bekymmer. 🙂

Det är SX3 du har en tidsbegränsad version av.

En sak kan förresten trassla eftersom du har kört en crack tidigare. Jag har för mig att cracken kan ställa till problem för USB-nyckeln och att man kan behöva göra någonting speciellt för att fixa det - så när du har fått din uppgradering och installerat, så behöver du kanske ringa till Emil ändå för att fixa den biten - men det löser han lätt i så fall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon!

Har ändå tänkt att installera om windows. Så då borde det ju inte vara några problem.

Såg att du har en webshop som säljer uppgraderingen till ett bra pris. Ifall det inte tar lång tid för tid att få hem det så kan jag beställa den av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar verkligen uppdateringen från SE 3??? Det fungerade inte från AI4 men väl fr o m AI 5 sade de på 4 sound när jag bestämde mig för Cubase Artist istället (prisfråga för mig, men jag är helt nöjd med Artist.)

mvh

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer - men tänk på att det är ett specialpris från Steinberg, som bara gäller till siste januari. Finns hos alla handlare - även svenska... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...