Jump to content
Annons

Inspirerande tråden (gäller allt i livet)


Martin

Recommended Posts

Annons

Träd, trädkronor, trähus. Organiska strukturer. Insikter som jag fått genom livet. Gamla trippar, (döm mig du som är helt ren i både kropp och själ, resten talar för döva öron) Biologi, rymden. MÅNGA artister. Gamla grekiska tänkare. Meditation men det sker allt mer sällan. Syskonbarn. Naturliga ordningar.

Sorry, inga bilder. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Min åkgräsklippare.... Där får man tid att fundera och filosofera.

Har igår byggt klart min snöplog, och har varit ut idag och plöjt bort snön som kom. Helt onödigt tydligen eftersom den kommer att regna bort imorgon.

Men skitkul som fan!!!!! Och som sagt, man får tid att fundera ut populära melodier.....

Den senaste nu kommer att heta nånting typ Hit me baby, one more time.... Plow me baby, one more time....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken skön idé... Det finns ju så oerhört mycket men här en del av det som inspirerat genom livet.

http://youtu.be/byU0920dSQo

Såg turnén i Danmark, grät av lycka...

http://youtu.be/NU3bJ5JJhlw

Brukade lyssna på den här i bilen när jag bodde i Bangkok, Sukhumvit Road, världens längsta gata, natt, neonljus överallt, magiskt....

Damien Rice – Elephant

Vangelis – Vangelis Blade Runner - Trilogy

Episk film, fantastisk musik...

Ulf Lundell – Rom I Regnet

Lundell har hängt med hela livet, den här låten också.

Mumford & Sons – Sigh No More

Jeff Buckley – Hallelujah

Tori Amos – Silent All These Years - Live In Pittsburgh 10/30/07

Så jävla vackert....

Daniel Lanois – I Love You

Inte så mycket hans egen musik som hans produktioner med andra artister. Lanois har inspirerat mycket.

genesis-album-cover.jpg

Genesis - Lamb Lies Down On Broadway. Köpte LP:n, en dubbel, när jag var 14. Förmodligen den platta som betytt mest för mig någonsin..

51JcXtGW%2BOL._SL500_AA300_.jpg

dark-side-of-the-moon.jpg

Tidlös, perfekt, underbar...

StevieRayVaughanTexasFlood.jpg

Stevie Ray Vaughan. RIP... Fick mig att öva gitarr som aldrig förr, år efter år... Såg honom live i Lund en gång. Historiskt...

MV5BMTcwMTk1MTUzMl5BMl5BanBnXkFtZTcwODAwNTQ4Mg@@._V1._SY317_CR5,0,214,317_.jpg

Der Himmel über Berlin. Helt jävla förtrollande...

the-big-blue-le-grand-bleu-intl.jpg

En ganska platt film egentligen, men är gammal dykare och kände igen mig väldig mycket i Mayols önskan att helt enkelt bara stanna kvar där nere, så den kom att betyda mycket.

Redigerat av Bodhi
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här åker oftast på när jag börjar styra åt helvete med skutan.

åhh fy faan va vidrigt & uselt...skulle behöva en månad på Beckis om jag lyssnade 1 sek till på sån skit....

inspirerande....hmmmm

http://www.youtube.com/watch?v=CYcfXm3jSyw

så här går det till i Bretagne på Fest-Noz, alla är med, för den som vill kolla mer besök MrArtrock's kanal...

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

John Butler spelar sin 12-strängade Maton live.

myPOjl.jpg

John Butler lirar faktiskt med en 11-strängad gura, han har tagit bort den tunna G-strängen (syns även på bilden).

Håller med om att mannen är inspirerande som tusan. Tycker även att han ser lika härlig ut utan de långa dreadsen.

Redigerat av ACody
Link to comment
Dela på andra sajter

John Butler lirar faktiskt med en 11-strängad gura, han har tagit bort den tunna G-strängen (syns även på bilden).

Håller med om att mannen är inspirerande som tusan. Tycker även att han ser lika härlig ut utan de långa dreadsen.

Jag vet... men det kallas ändå 12-strängad gitarr... 😉 han är fina grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Butler lirar faktiskt med en 11-strängad gura, han har tagit bort den tunna G-strängen (syns även på bilden).

Håller med om att mannen är inspirerande som tusan. Tycker även att han ser lika härlig ut utan de långa dreadsen.

Man kan i stället för den tunna oktav-g strängen ha två likadana normal-g...

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Vilken skön idé... Det finns ju så oerhört mycket men här en del av det som inspirerat genom livet.

Synd att vi fick en trist relation mellan oss haer pa forumet. Du kommer vael inte se detta inlaegg da du "blockat" mig. Men vi har vaeldigt snarlik inspirationskaella rent musikaliskt i dom exemplen du naemner. Peter G var grym i boerjan av 90-talet. Super najs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att vi fick en trist relation mellan oss haer pa forumet. Du kommer vael inte se detta inlaegg da du "blockat" mig. Men vi har vaeldigt snarlik inspirationskaella rent musikaliskt i dom exemplen du naemner. Peter G var grym i boerjan av 90-talet. Super najs!

Jag hade tagit bort blocken så jag såg det. Insåg att jag började min bana på forumet med ett lite väl syrligt inlägg så det var dömt på förhand att göra folk irriterade. Börja om? 😊

Kul att du kände igen dig i influenserna. Ja, Gabriel var helt fantastisk på den tiden, tror inte någon enskild artist har inspirerat mig lika mycket, för att inte tala om alla magiska musikupplevelser man fått av allt han har gjort som soloartist och med Genesis.

Lyssnade på Carpet Crawlers från Lamb häromdan, 30 år sedan man hörde den första gången och den ger fortfarande gåshud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...