Jump to content
Annons

EQ-programvara som påverkar allt ljud?


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Tjao.

Är på jakt efter ett program till min Win7-pc med integrerat ljudkort. Inte min studioburk utan kontorspc'n bredvid.

Det jag söker är en EQ som påverkar ljudet överlag i min PC. Alltså inte exempelvis Winamp med sin inbyggda EQ som påverkar alla filer jag spelar upp, utan en EQ direkt på ljudutgången som påverkar allt vare sig det är Windowsljud, mp3, YouTube osv...

Anledningen till detta är att jag köpt mig ett par aktiva högtalare (Sony SRS D25) som ger ifrån sig lite svag bas och de har ingen fysisk knapp för att färga ljudet så jag måste göra det på mjukvaruväg.

Hoppas ni förstår min fråga.

Alla tips mottages tacksamt! =)

// micke

Högtalare: http://www.proshop.se <- TROLIGT SPAM, VÄNLIGEN ANMÄL ->/Hogtalare/Sony-SRS-D25W-2156870.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det inte finns inbyggt i drivrutinen för ditt integrerade ljudkort så lär du nog vara tvungen att skaffa en extern EQ mellan lineutgången på datorn och dina aktiva högtalare.

På en av min stationära datorer har jag ljudkortet Creative X-fi och där finns det en EQ direkt i mjukvaran avsett för ljudkoret och påverkar således allt ljud ut. Så frågan är.. Vad har du för ljudkort i din dator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...