Jump to content
Annons

Grynet Kom Hem Till Mig


Joel B

Betyg på låten? (ej mixningen)  

9 röster

  1. 1. Betyg på låten? (ej mixningen)

    • 1
      3
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: Grynet Kom Hem Till Mig

ARTIST/GRUPP: Emil & Joel

GENRE: Dansband/Schlager

LÅTLÄNGD: 3:31

KOMPOSITÖR: Joel Berghult, Emil Andersson

PRODUCENT: Joel Berghult, Emil Andersson

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: streaming mp3 (m3u?)

STORLEK: 4.83 MB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Grynet Kom Hem Till Mig

Då kommer min första postade demo. Jag sysslar ju med TV-spelsmusik i vanliga fall, kanske märks någonstans?

Mixningen är på gång, vi vill gärna ha synpunkter på den. Vi vet att trummorna är lite starka (särskilt på refrängen) och att rösterna ska höjas lite på versen.

Vi planerar att skicka in låten till vårt älskade gryn någon gång inom den närmaste framtiden.

Emil & Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

efterssom demosektionen beskyllt för å vara ett ställe där folk dunkar varandera i ryggen så ska ja va lite mer brysk än vanligt.

Eftersom det ska va sliskschlager så satt den ju där den skulle. Lät lite plastig och sången hördes lite dåligt, Men de va ju inte eran slutmix så de kommer väl bli annorlunda sen. annars om man bortser från min ytterst obetydliga åsikt så lär ni väl fått till de ni ville om ni siktade på sliskschlager. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra melodier tycker jag 😆

Sången kunde vatt mindre falsk. Sen är det viktigt att sång-tagningarna är jätte tajta när man dubbar å lägger backing, annars blir det märkligt.... Fast nu handlade det ju om låten i sej å den gillade jag.

Röstade etta eftersom jag trodde de va de bästa, fast de va kanske 5 som gäller i så fall 😆

Redigerat av freddie
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, tajtheten och falsksången är jag medveten om. Tajtheten märks extra tydligt när man har hårda konsonanter som t ("gryneT") i låten. Det ska fixas. Falskheten i refrängen kommer mest av att Emil, den andre killen som sjunger, var ruskigt förkyld när vi spelade in.

Är osäker på hur jag ska få ett ordenligt lyft och en fyllighet i refrängerna, i synnerhet vid tonartshöjningen. Någon som har några förslag?

Vad menas med plastig? är det att allting är överkvantiserat, för lite rymd eller vad? Vi behöll sången torr, kändes som om det lät bäst så. Undviker helst Cubase Reverb A, den känns mer som en effekt än som ett reverb.

Ska sången på refrängen också höjas?

hehe, 5 är högsta betyg. Nu sket det sig :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Schlager lyssnar jag sällan på så de e svårt att sätta fingret på det. Virveln iallafall är lite irriterande. vet inte om de e torrheten eller nåt men till å från låter den ganska fult.

Men å andra sidan är ja ingen trummis, så jag kan inte avgöra sådana grejor, de e bara va ja hör.

Link to comment
Dela på andra sajter

får nog säga att ni varit ganska hårda mot oss här... 😎 kommer förmodligen lägga upp en ny verision i veckan där vi fixar till efter era klagmål. Om någon har något mer att invända vore det trevligt om ni gjorde det någorlunda snart i af i af 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...