Jump to content
Annons

Förfulningen av forumet...


Claes Holmerup

Recommended Posts

Jag går all-in på att Frekvensspektrumanalysator hanterar sin adblocker bättre än du hanterar din...

men adblocker tar ju endast bara bort annonserna vilka inte egentligen stör mig?

själva ämnesrubrikens storlek ändras ju inte

om du kollar bilden som claes länkade ovan: Frekvensspektrumanalysator har ju dubbelt så mycket plats som ämnestiteln

edit. men nu märker jag att jag har en annan länk som startsida

https://www.studio.se/index.php?app=core&module=search&do=active&search_app=forums

om jag trycker på visa nytt innehåll ser det ju bättre ut

fast då får jag inte alla aktiva ämnen de senaste 24timmarna...

Redigerat av spass
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En nödlösning är en tillfällig lösning tills man fixat det ordentligt.

För mig fungerar AdBlockPlus hela tiden och det perfekt.

Det är inte en nödlösning utan en lösning på problemet.

Problemet kvarstår ju för alla andra även om du själv gör en nödlösning som gör att du inte längre märker av det på samma sätt. Om jag får använda ett lite löjligt exempel: Om staten lät alla vägar förfalla hade det kanske varit en bra "lösning" för dig att skaffa en jeep för att inte märka av det men det betyder ju inte att man tagit bort problemet med dåliga vägar 🙂

Sen är det ju dessutom så att det inte är annonserna i sig som är problemet här men det är ju en annan fråga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Visserligen verkar kolumnbredden ha ett maximum (och minimum) men så här ser det ut för mig. Tycker jag är ok. FF o IE likadant.

När jag trycker ihop så minskar kolumnernas bredd men inte som det gjorde i bilden Claes laddade upp. (Jag har ingen adblock.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Vi (det vill säga jag) sitter så fort det finns en ledig timme över med att hitta en bra balans mellan annonser och foruminnehåll (exemplevis just nu 🙂 ) Annonser kommer alltid att finnas (likaså den stora avlånga annonsen till höger), men som vi alla konstaterade i förra tråden så ska det inte vara på bekostnad av funktionaliteten i forumet. De skärmbilder du Claes skickar är vi medvetna om, och så ska det inte vara. Jag har det likadant hos mig och jag tror det stör oss lika mycket båda två.

Jag menar vad jag säger när jag arbetar för att det ska bli bättre. Och nu vågar jag säga att det inte är långt kvar till nästa ansats som jag hoppas ska hålla måttet bättre 🙂

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...