Jump to content
Annons

Några funderingar om Pro Tools 9 & Digi 002.


hardrocker

Recommended Posts

Har en Digi 002 fader med Pro Tools 8. Funderar på att skaffa Pro Tools 9. Hur funkar det med 64-bit Windows 7? Kan jag ha massa RAM nu eller är det fortfarande bara 4 GB som gäller?

Om jag köper PT9, kan jag då använda samma program i två datorer? Har en stationär för mix och en laptop för inspelning.

Och vad säger ni om 002 egentligen? Kommer det fortsätta funka med PT 9 eller kommer det att fasas ut snart? Kommer de fortsätta släppa uppdateringar till detta ganska gamla system?

Funderar på att skaffa en 002R istället. De är så billiga nu. Hur jobbar ni, föredrar ni rack eller faderversionen? Rackversionen kan man ju "trimma" med Black Lion-modden också vilket är lite lockande.

http://www.blacklionaudio.com/content.php?p=7

Är det smart att ha 002R för inspelning och faderversionen för mix? Kan jag använda samma Pro Tools till båda eller måste jag köpa två licenser då?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

HEJ

Protools 9 kräver Ilok-nyckel där licensen ligger på. På så sätt kan du ha PT9 installerat på flera datorer men bara köra det på ett system åt gången.

Jag har haft 002R innan och funderade på att skicka den till BLA. Det var dock lite strul med lite internkablage i vissa 002R (däribland min) så jag hade en hel del problem med min. Uppgraderade till PT HD2 istället men har ännu inte gått över till 9:an utan kör 8.4.

Har finns lite FAQ ang PT9

PT 9 FAQ

Link to comment
Dela på andra sajter

Digi002 låter ganska mycket sämre överlag gentemot Digi003an (har haft båda) Speciellt preamparna men som du säger finns 002orna ute riktigt billigt nu. Dock som ovan skriver så kan en del ha problem med internkablaget vilket gör att Digi002 startar men blinkar aldrig till och kommer online så man kan använda den. Relativt lätt att fixa men jobbigt ändå :s

Pt9 är för övrigt suveränt. Har i princip de flesta funktioner man kan önska sig nu för tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...