Jump to content
Annons

david guetta little bad SOUNDET


G Bango

Recommended Posts

Annons

Var inte exakt den här låten uppe av samma anledning i en tråd bara för typ en vecka sen? Det är filtrerat noise. Du automatiserar high-cutten på en eq så att den släpper igenom mer och mer höga frekvenser. Till noiset kan du använda vilken synth som helst. Till filtreringen kan du använda vilken eq som helst. Lek!

Link to comment
Dela på andra sajter

LaBrea! Vad babblar du om! 🙂 Filtrerat noise! 😄 Humor har du i alla fall.. Det som inte går att filtrera ur noise finns inte (subtraktiv synthes) Detta är en av 80-talets vanligaste smör och bröd synthsound... I grund och botten 3 st tiangelvågor snedstämda ca 3 cent var. Sen ligger det ett simpelt simulerat stereochorus på det också.. Samma princip som Logan byggde sina stringmachines på i slutet av 70-talet alltså.. Sen är ljudet dubbat med ett basigare piano ljud också.. Hade jag en DX7 skulle jag genast ha hoppat på algoritm 11 och 50% feedback på översta operatorn.

Fast om du vill göra det enkelt för dig.. Du hittar detta sound i vilken bröd och smör synth som helst numera.. Dubba med en lite basiage pianoliknade ljud så är du hemma! 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Exakt! Jag blir så glad att någon talar sounddesign över huvudtaget med mig numera.. Helt fantastiskt att ett klassiskt 80-tals sound efterfrågas t.om.. 🙂

Ni pratar om olika ljud nu FYI

Om du vill kan du få en jäkla massa okända presets för DX7, Roland D50 och t.om Synclavier II etc.. Då hänger inte en ens Guetta med (han snor bara samplingar) 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad snackar du om? Killen undrar hur man gör buildupen som kommer på 00.35... Och det är ett noise med automatiserat filter. På samma sätt som i princip alla andra danslåtar. Om du vill prata om 80-tals ljud kan du ju leta efter en tråd där folk faktiskt frågar efter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar du du minst spelat 10 av mina fabrikspreset utan att du visste det! =)

Jag älskar att hegobald är så inkompetent att han inte fattar vilket ljud LaBrea refererar till, det betyder ju bara att han inte vet nånting

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

LaBrea! Vad babblar du om! 🙂 Filtrerat noise! 😄 Humor har du i alla fall.. Det som inte går att filtrera ur noise finns inte (subtraktiv synthes) Detta är en av 80-talets vanligaste smör och bröd synthsound... I grund och botten 3 st tiangelvågor snedstämda ca 3 cent var. Sen ligger det ett simpelt simulerat stereochorus på det också.. Samma princip som Logan byggde sina stringmachines på i slutet av 70-talet alltså.. Sen är ljudet dubbat med ett basigare piano ljud också.. Hade jag en DX7 skulle jag genast ha hoppat på algoritm 11 och 50% feedback på översta operatorn.

Fast om du vill göra det enkelt för dig.. Du hittar detta sound i vilken bröd och smör synth som helst numera.. Dubba med en lite basiage pianoliknade ljud så är du hemma! 🙂

Tummen upp för den förklaringen! Jag bugar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...