Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Du Àr sannerligen inte ensam! Jag FATTAR inte vad som flugit i dem... De Àr nÄgra av mina absoluta favoriter genom hela livet och jag hyser den största kÀrlek till dem - men detta Àr oerhört!

Postat

*lol*

Vilket skit!

😆

Å va f-n hĂ„ller trummisen pĂ„ med?!?

Det lÄter ju som en otajt trummaskin med för mycket kompressor.

Postat

NĂ€men va f... 😳😆

Jo, det hÀr hÄller jag med om att det faktiskt inte var nÄgot vidare nÄgonstans.

/CHAE

Postat

Har aldrig varit nĂ„gon Metallica-fan, men det hĂ€r kan nog vara det vĂ€rsta jag hört. 😛

Postat

Haha! Jag var tvungen att gĂ„ in pĂ„ Metallicas websida för att kolla om det verkligen var pĂ„ riktigt. 😆

Shit, vilken pretantiös dynga! Trummorna Àr ju helt sjukt otajta!

Postat

Funderade pÄ det hÀr med megakÀndisskap och artistisk frihet hÀromdagen. InsÄg att om man nu ska fÄ göra det som faller en in pÄ mega-nivÄ sÄ mÄste det bli en platta pÄ det. Hur fÄr man annars Lou Reed och Metallica att hÀnga i en studio i ett par veckor/mÄnader?

Helt enkelt. MegakÀndisskap Àr inte biljetten till artistisk frihet. Vill ni ha fler exempel? Se pÄ Mick Jagger och Dave Stewarts Superheavy.

Postat

http://www.youtube.com/watch?v=9xmLIYREjF8

HÀr Battery med Dave Lombardo pÄ hinkarna dÄ Ullgrisen var sjuk!

Visst han sÀtter inte alla markeringarna men det kan ju bero pÄ att man inte kan alla breaksen. NÀr det kommer till grund & botten vad det gÀller sjÀlva trumspelet sÄ driver det pÄ sÄ in i helvete att dom andra har svÄrt att hÀnga med.

SÄ hÀr lÀt ju Metallica nÀr dom var unga och hungriga!

Postat

Jag Àr ganska övertygad om att de sjÀlva Àr mycket nöjda. Lou Reed vill förmodligen att det ska lÄta lite stötigt sÄdÀr. Har ni inte hört plattor med Velvet Underground t.ex. med sina obefogade tempostegringar pÄ sina stÀllen? Jag har hört tiotusen lÄtar som Àr sÀmre Àn detta.

Även om jag inte kommer att köpa det.

Postat

Visst han sÀtter inte alla markeringarna men det kan ju bero pÄ att man inte kan alla breaksen. NÀr det kommer till grund & botten vad det gÀller sjÀlva trumspelet sÄ driver det pÄ sÄ in i helvete att dom andra har svÄrt att hÀnga med.

Ja sĂ„dĂ€r Ă€r man ju inte riktigt van vid att det lĂ„ter. Det brukar vara betydligt mer... Swing..? â˜ș

Postat (redigerat)

http://www.youtube.com/watch?v=9xmLIYREjF8

HAHAHA ja jĂ€vlar. SÅ ska dubbelkaggarna lĂ„ta efter solot dĂ€r 😄 Fan helt spikrakt. LĂ„ter bara flapp flapp gödde!!!

Redigerat av crillemannen
kennethf (oregistrerad)
Postat (redigerat)

...

Redigerat av kennethf
Postat

Hoppsan, Lou Reed verkar ha skaffat sig ett band. 😉

Jag Àr inget Àkta Metallica-fan dÄ jag tycker det bÀsta dom gjort Àr The Black Album och Load-skivorna, men detta lÄter betydligt intressantare Àn de tvÄ senaste dyngslÀppen St Anger och Death Magnetic i alla fall.

Att Larsa Àr en skittrummis vet ju alla, men killen verkar ÀndÄ ha fÄtt en ny spons pÄ cymbaler, inte illa jobbat av dansken mÄste man sÀga.

Postat

HAHAHA ja jĂ€vlar. SÅ ska dubbelkaggarna lĂ„ta efter solot dĂ€r 😄 Fan helt spikrakt. LĂ„ter bara flapp flapp gödde!!!

Det roliga Ă€r ju oxĂ„ att han lirar pĂ„ Ulrich trummor! DET brukar ju vara en del bromsande dĂ„ man inte fĂ„r spela pĂ„ ens egna grejer... â˜ș

Postat

Jag Àr ganska övertygad om att de sjÀlva Àr mycket nöjda. Lou Reed vill förmodligen att det ska lÄta lite stötigt sÄdÀr. Har ni inte hört plattor med Velvet Underground t.ex. med sina obefogade tempostegringar pÄ sina stÀllen? Jag har hört tiotusen lÄtar som Àr sÀmre Àn detta.

TempoförÀndringar Àr vÀl en sak men hÀr Àr ju bara trummisen som Àr i otakt? Sen skulle JAG kunna mixa detta bÀttre! Trummorna lÄter mer plast Àn nÄgonsin och ligger helt för sig sjÀlva. SvÄrt att tro att man VILL att det ska lÄta sÄ hÀr, dom mÄste varit rejÀlt pÄverkade hela gÀnget inklusive skivbolaget som pressade skivan.

Postat

Har du hört tiotusen lÄtar som Àr sÀmre??

I dare you to name ten!!

(Och jag har ÀndÄ varit Lou Reed fan sen ca 69-70)

Postat

Hörde klippet sĂ„ sent som idag.. Metallica har varit mina stora idoler sedan jag upptĂ€ckte dem runt 84 men det hĂ€r var fanimej inte bra alltsĂ„! Samtidigt blir jag nyfiken att höra hur hela skivan kommer att lĂ„ta... Mycket orovĂ€ckande dock. Som sagt, Lars blir bara sĂ€mre o sĂ€mre pĂ„ att lira trummor, pinsamt 🙁 Tacka vetta Joey Jordison bakom trummorna 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=qZQG4lCaKPc&feature=related

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.