Jump to content
Annons

Behöver hjälp!


Albin99f

Recommended Posts

Hej

jag ska fixa en liten studio men vet inte vad jag behöver!

Det som ska finnas är mikrofoner och högtalare men vad behövs tex för att koppla in mikrofonerna i högtalarna och vad ska jag köpa.Behöver hjälp helt enkelt!

Allt tillsammans får kosta max 5000kr

skriv länkar osv....

Ska inte spela in på datorn!

Det ska bara vara vanliga mikrofoner och sånt men vad?

Hjälp!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul. Men jag fattar inte riktigt, är det för att repa i eller hur tänker du?

Ska ni repa så föreslår jag klassikern, shure sm 58, bra och billig att repa med. Till det någon mindre mixer med förstärkare i, och några trevliga högtalare.

Asså jag ska ju liksom typ repa.Men jag vet inte så mycket om sånt här är nybörjare så...

Men jag skulle gärna vilja ha länkar till sakerna som jag ska köpa

och som sagt under 5000.

men det jag mest behöver är typ mikrofon högtalare och sladdar och sånt men vet inte vad jag ska köpa och vad man behöver :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, skulle vi kunna få höra lite mer? Vad ska du repa? Vilka instrument och hur många är ni? Då blir det lättare att hjälpa dig.

Just nu så är det ett litet rum har keyboard elgitarr och akustisk.Det är jag och syrran 🙂

Kanske ska spela in och lägga ut på youtube.

Så vad behövs?

Under 5000 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ni spela in så skulle jag ju rekommendera någon typ av inspelningsutrustning. Men nu ville ni ju repa mer.

En snabb sökning på Thomann så fick jag upp detta.

http://www.thomann.de/se/peavey_messenger_lite.htm

Det räcker säkert en bra bit. Hur det är har jag ingen aning om.

Har ni inte några högtalare i källaren eller något sådant annars som ni skulle kunna börja med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ni spela in så skulle jag ju rekommendera någon typ av inspelningsutrustning. Men nu ville ni ju repa mer.

En snabb sökning på Thomann så fick jag upp detta.

http://www.thomann.de/se/peavey_messenger_lite.htm

Det räcker säkert en bra bit. Hur det är har jag ingen aning om.

Har ni inte några högtalare i källaren eller något sådant annars som ni skulle kunna börja med?

inga högtalare tyvär 🙁

Iaf köper helst från 4sound och vill gärna ha mer specifikation eftersom att jag inte ens vet vilka sladdar jag behöver och mikrofoner 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan söka på allt på tex Thomann , Jam , 4sound eller annan valfri butik.

Det du behöver är antagligen :

Ljudkort i 1500 kr klassen med 2 in och 2 ut.

Högtalare i 2-2500 kr klassen.

Mikrofoner x 2 tex SM58 , SM57 , JJlabs BMC3 eller liknande i 1000 kr klassen.

2 st XLR kablar ( Mikrofoner ).

2-3 st telekabel ( Elgitarr , Keyboard ).

2 st XLR till tele alt Tele alt XLR kabel ( Beroende på Högtalare ).

Finns ett antal produkter i varje kategori så du får göra lite efterforskning om dina exakta behov och

vad som finns tillgängligt på marknaden.

Du kan ju även forska i begagnat marknaden får att få lite mer valuta för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm hittade dom här

http://www.thomann.de/se/kustom_profile_200pa.htm hoppas dom finns på 4sound

Tror du dom är bra isf fattas bara sladdar och mikrofoner 🙂

Vill du bara plugga in och köra så tror jag mer på det jag länkade till först, med aktiva högtalare. Mindre sladdar och problem.

http://www.thomann.de/se/behringer_ub1202_eurorack_bundle.htm

Och du behöver bara någon mick och stativ till det.

Edit: Äh, spelar ju i och för sig ingen roll, och det blir ju faktiskt inte mindre sladdar med det du länkade till. Det var nog bara en egen tanke, systemet du länkade till såg så tråkigt ut.

Redigerat av mrpimmy
Link to comment
Dela på andra sajter

Det såg u nice ut så jag tar nog det men måste man beställa via internet? Bra pris oxå ju 😄

ska försöka kolla om det finns andra affärer som säljer oxå

Japp, Thomann ligger i Tyskland.

Skulle fortfarande föreslå att du först går in på en musikaffär och pratar med dem. Och ska du beställa från Thomann så glöm inte beställa allt på en gång så att du inte får massa fraktavgifter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du bara plugga in och köra så tror jag mer på det jag länkade till först, med aktiva högtalare. Mindre sladdar och problem.

http://www.thomann.de/se/behringer_ub1202_eurorack_bundle.htm

Och du behöver bara någon mick och stativ till det.

Edit: Äh, spelar ju i och för sig ingen roll, och det blir ju faktiskt inte mindre sladdar med det du länkade till. Det var nog bara en egen tanke, systemet du länkade till såg så tråkigt ut.

Men egentligen så kanske jag kan köpa det jag länkade eller vad menar du.det är u lite billigare oxå så?
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...