Jump to content
Annons

Uozon

Recommended Posts

Hej

Jag använder en äldre version av FL Studio nämligen sexan, varje gång jag försökt spara ut en MIDIfil på det jag har gjort så blir filen tom. Jag exporter som vanlig men väljer midi istället för wav/MP3, uppenbarligen har jag missat någon men vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När jag laddar in MIDIfiler jag laddat hem från Internet i FL Studio så funkar det bra alla information kommer upp som de ska. Med min egna MIDIfiler så blir kanalerna tomma ingen information finns där. I anteckningar står det bara så här på en fil "MThd `MTrk ÿQD ÿ/ MTrk ÿArpeggio Synth ÿ/ MTrk ÿAnabass ÿ/"

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det var inte det jag frågade om! En Midi-fil innehåller en massa information beroende på version.. Om just din sparade Midi-fil bara innehöll info om toner i tid utan att peka mot ett ljud (GM) så är det tyst.. Det innehåller bara notinformation.. Jag hoppas du vet vad MIDI är? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet mycket väl vad MIDI är och vad det gör. Det är just notinformationen som inte kommer med i mina egna sparade .midi filer, dvs inga noter kommer upp i pianorollen inge kanaler med information om vad som är vad.

Hittade denna video, nu vet jag vad jag missat. Glömde göra alla kanaler till MIDI OUT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...