Jump to content
Annons

Skydda mina mp3/wma mot vidare spridning


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Tjao!

Lite osäker på om jag valt rätt forumdel, men vi testar.

Jag vill sälja mp3/wma-filer (ringsignaler) på min hemsida eller via en app till telefoner. Tänk att jag i teorin säljer en ringsignal för 1:-. När användaren nu fått ner denna signal, hur hindrar jag att denna person inte bara skickar vidare denna via blåtand, mms eller mail? Jag vill alltså "låsa" filen till den telefon som köpt spåret. Hur gör jag?

Det här med DRM verkar drygt, plus det faktum att det kostar $400 i månaden om man vill skydda filer till mobila enheter/telefoner. (www.drm-x.com)

Detta är med andra ord inte ett alternativ som ni förstår...

Tack på förhand! Hoppas någon har något bra tips...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

du får konstruera fram nån app med en köpardeal som innefattar att kunden inte äger ringsignalen utan bara får lyssna på den genom din app som på nåt vis är ihopbyggd med ringsignalsfunktionen i telefonen utan att man någonsin får ladda hem låten i filformat helt enkelt.

Kom på nåt nytt, kommer du på nåt riktigt bra så sluta med musiken och sälj idén istället. Finns miljarder att hämta i hur man kan skydda den här industrin. Musikindustrin, inte ringsignalsindustrin

Link to comment
Dela på andra sajter

Allright, så om jag säljer en ringsignal är det bara att gilla läget att den kan spridas alltså?
Jo, DRM är ändå aldrig en säker väg. Det kommer bara att ge dina kunder mer huvudbry och problem ala "Varför funkar inte WMA i min telefon?"
Link to comment
Dela på andra sajter

du får konstruera fram nån app med en köpardeal som innefattar att kunden inte äger ringsignalen utan bara får lyssna på den genom din app som på nåt vis är ihopbyggd med ringsignalsfunktionen i telefonen utan att man någonsin får ladda hem låten i filformat helt enkelt.

Kom på nåt nytt, kommer du på nåt riktigt bra så sluta med musiken och sälj idén istället. Finns miljarder att hämta i hur man kan skydda den här industrin. Musikindustrin, inte ringsignalsindustrin

Word. Ok, tack för tips och råd... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...